Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ECTRIMS 2022

MS onderzoek&studies
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

ECTRIMS 2022

Bericht door Qanuk00 »

Er wordt dit jaar een ECTRIMS event georganiseerd voor mensen met MS. Dit volgt op het jaarlijkse internationale MS congres voor wetenschappers/onderzoekers en zorgverleners. Mocht je interesse hebben, hieronder staat de link.

https://2022.ectrims-congress.eu/event/
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
SuperLisa

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door SuperLisa »

Dank voor de tip, ik heb me ingeschreven voor de online versie. Fijn ook dat het gratis is!

Ik had al even gekeken naar het programma van het congres, maar dat is echt voor professionals en ook heel erg duur, dus dat was niks geworden.

Ik heb er hoge verwachtingen van en kijk ernaar uit! Ben benieuwd of mijn neuroloog en/of verpleegkundige ook gaan. Gaan er van het forum mensen heen, of kijken er mensen online mee?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door Qanuk00 »

Ik heb me ook ingeschreven voor de online versie, ik ben wel nieuwsgierig hoe dit gaat, het wordt nl ondertiteld vanuit het Engels.

Ook zal er waarschijnlijk via MS Talk weer een dagelijks verslag komen van de officiële congresdagen, dit was afgelopen jaar ook erg interessant om te volgen.
https://www.mszorgnederland.nl/nieuws/m ... nederland/
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
SuperLisa

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door SuperLisa »

Oh top! Ook dat is voor mij een nieuwe bron van informatie, dank je wel. :)
SuperLisa

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door SuperLisa »

:!: Reminder dat dit aankomende zaterdag plaatsvindt.

Ik wil iedereen die online gaat kijken ook van harte uitnodigen om het gezamenlijk te kijken op de Discord server (zie mijn onderschrift). We kunnen dan in 'real time' berichten of opmerkingen met elkaar uitwisselen, in tekst of mondeling.

Ik zal zelf vanaf 10:30 uur aan mijn PC geplakt zitten om het online mee te kijken en het lijkt me een leuke gelegenheid om digitaal bij elkaar te komen. :feest:

Mocht je vragen hebben over Discord en/of hoe het werkt, dan kun je die kwijt in het onderwerp 'Discord server', hier op het forum.
Sara

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door Sara »

Ha, wat tof! Ik heb zaterdag al een andere heel leuke afspraak, anders zou ik graag mee komen kijken.

Voor wat betreft het 'echte' ECTRIMS, vandaag t/m vrijdag, met dik 8000 professionals en een enkele patiënt:
Er is iemand voor MSweb en MSvereniging fysiek aanwezig bij ECTRIMS: Marieke Oosterom. Ze twittert hierover als https://twitter.com/MSWarriorMJ.
MSweb (https://twitter.com/MSwebNL, in ahumm mijn persoontje) luistert, kijkt en twittert ook mee.

Daar kunnen jullie ook een kijkje nemen.

Ik ben wel heel benieuwd naar jullie impressie van de zaterdag-sessie. Ik hoor 't graag hier. Ik zal ook verslag proberen te doen van een aantal onderwerpen die ik online heb opgepikt.
SuperLisa

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door SuperLisa »

Er is kennelijk ook een 'officiële ECTRIMS podcast' op Apple podcasts. Geen idee of het ook op andere platforms te luisteren is, maar kan sowieso ook in je browser.
The world is better when its people are connected. The ECTRIMS Podcast aims to be a sounding board for MS experts & advocates to discuss innovative work in MS research, treatment and care with the greater MS research community, while offering a collaborative platform for MS and healthcare experts to promote & nurture the advancement of research.
Moekesolar

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door Moekesolar »

Is het nog terug te kijken? Ik heb het begin gemist omdat ik met mijn kinderen bezig was.
SuperLisa

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door SuperLisa »

Ja, er is gezegd dat er wel een opname beschikbaar zou komen. Ik hou het in de gaten, ik wil het zelf ook nog eens nakijken, dus ik zal hier een link plaatsen zodra ik hem heb gevonden.
Moekesolar

Re: ECTRIMS 2022

Bericht door Moekesolar »

Top dank je wel!
Gesloten Vorig onderwerpVolgend onderwerp