Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Energiekorting nov/dec

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
leeuwtje-nl

Re: Energiekorting nov/dec

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor alle reacties! Ik begin toch voorzichtig hoop te krijgen dat inderdaad iedereen 2x 190€ "krijgt", ongeacht je termijnbedrag. Ik wacht de definitieve afhandeling af, maar dit zou positief zijn! :-)
Jetteke

Re: Energiekorting nov/dec

Bericht door Jetteke »

@leeuwtje-nl en anderen:
Ik las dit op de website van de Stentor (rubriek geldvragen, zoiets):
1. Hoe krijg je die 190 euro in november en december terug? Is dat via je energiemaatschappij of van de regering? En wat als je minder verbruikt dan deze 190 euro?
In november en december wordt de energierekening voor elk huishouden met 190 euro verlaagd, zo maakte de overheid vorige week bekend. Maar hoe krijgen we dat uitbetaald? ,,Daar hoef je zelf niets voor te doen”, zegt Joris Kerkhof, energie-expert bij Independer. ,,De energieleverancier verrekent dit bedrag automatisch op je factuur. Is je rekening hoger dan de 190 euro, dan betaal je alleen het resterende bedrag. Als je eronder zit, hoef je desbetreffende maand niets te betalen en wordt de rest van de 190 euro verrekend op je jaarafrekening.”

Bron
Met mijn maandbedrag zit ik dus onder die 190 euro. Dat zou dan betekenen dat ik voor november en december niets hoef te betalen en dat het dan (voor mij in februari) via de jaarafrekening wordt verrekend.
leeuwtje-nl

Re: Energiekorting nov/dec

Bericht door leeuwtje-nl »

Kijk, het lijkt er dus echt op dat je het restbedrag terug kunt krijgen! Dat is heel mooi, onverwachte meevaller in mijn geval, haha! Ik dacht echt dat het alleen om korting ging. :goed:
AngelNoa

Re: Energiekorting nov/dec

Bericht door AngelNoa »

verrekend op je jaarafrekening...dat is in mijn geval dus pas augustus...hoezo niet meteen...nogal verwarend zo, maar goed ik ga er van uit dat ze dat dan zelf goed bijhouden en ik dus sowieso een jaarafrekening krijg -2x dat restbedrag :ogen:
AngelNoa

Re: Energiekorting nov/dec

Bericht door AngelNoa »

ok gister kwam ik deze tegen...dus toch gewoon storten en niks verrekenen? Hahaha

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... reenchoice
leeuwtje-nl

Re: Energiekorting nov/dec

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank je voor deze update! :goed: Het wordt er allemaal niet duidelijker van.... :haha: Maar het geeft in elk geval aan dat niemand het eigenlijk nog weet en dat het mogelijk de meest makkelijke manier wordt: gewoon storten! En zo snel gezien ook geen verrekeningen met jaarnota's die pas volgend jaar komen.
AngelNoa

Re: Energiekorting nov/dec

Bericht door AngelNoa »

het is nog geen half nov dus het kan zó weer veranderen ;-) Maar uitkeren vind ik prima. Voor mij betekend het 2x 90 euro "over" waar ik wellicht meteen een nieuwe magnetron van kan kopen...die ongetwijfelt weer zuiniger is dan die van 15 jaar oud die ik heb staan :haha:
leeuwtje-nl

Re: Energiekorting nov/dec

Bericht door leeuwtje-nl »

Greenchoice stuurt me dit:
De Energiekorting overheid (CEK22) is een compensatie voor je energierekening en wordt daarom verrekend met je termijnbedrag in november en december. AIs je termijnbedrag lager is dan 190 euro, dan wordt het resterende bedrag op je rekening gestort in de maanden november en december. We kunnen de compensatie niet op een andere manier of moment toepassen.
Dus niet wachten op de jaarnota! :klap:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp