Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Lioresal/baclofen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Sara

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Sara »

@Knillis

Misschien is het een foutje van de autocorrect hoor, maar diazepam ipv rivotril, terwijl clonazepam (generiek voor rivotril) gewoon te krijgen is? Ik heb 't deze maand nog gekregen in ieder geval, nooit problemen mee gehad, niet met de levering en gelukkig ook niet met de werking.
Marina

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Marina »

irini schreef: 27 okt 2023, 08:01 Ik bedoel als ik een lagere dosering gebruik dan werkt de baclofen niet….
Ah, OK, ik snap het. Dat is dan dus geen optie helaas.
En vroeger had ik ook geen last van vermoeidheid …. Ik denk gewoon dat ik veel te veel stress en afspraken had . De vakantie , omgeving was prachtig en het weer ook ! Maar als mijn vriend ziek is is het een drama en daar kan ik niet goed mee omgaan omdat ik het zelf nog heel moeilijk heb met het stoppen van mijn bedrijf , de financiën en de diagnose. Het is ook nog maar 3 maand geleden en ben net ook begonnen met Zeposia sinds 2 maandAfbeelding
Ik zou het zeker niet gek vinden als het inderdaad door de drukte en stress komt. Een paar jaar geleden moest ik een aantal dagen achter elkaar iets doen waar ik veel stress door had en waarbij ik meer deed dan ik normaal gesproken deed. Ik ben daar toen minstens een week erg vermoeid door geweest. In mijn ervaring kan dat dus zeker wel door stress en drukte komen.
Het klinkt bij jou alsof alles bij elkaar een 'beetje' teveel is geweest en de ziekte van je vriend de druppel was..

Fijn dat je toch een beetje hebt kunnen genieten van de omgeving en het weer.
Hoop dat je vermoeidheid nu snel minder gaat worden!
irini

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door irini »

Het ging vandaag al veel beter ! Heb zelfs met fysio voor het eerst op een easy rider gezeten!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
AngelNoa

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door AngelNoa »

Knillis schreef: 27 okt 2023, 07:59 D

Ik heb dat zelf met Rivotril, dat gebruik ik voor de nacht, is al heel lang niet meer te leveren.
even off topic; ik heb dat met Temazepam. Pilletjes niet leverbaar tot waarschijnlijk eind januari :-(
Marina

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Marina »

irini schreef: 27 okt 2023, 13:36 Het ging vandaag al veel beter ! Heb zelfs met fysio voor het eerst op een easy rider gezeten!Afbeelding
Aaah wat fijn :zon: !
sukkelaar

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door sukkelaar »

Jako schreef: 10 okt 2022, 17:40 Wie heeft er goede ervaringen met baclofen/lioresal zonder bijwerkingen?
Baclofenpompje
wat een zaligheid en hoeveel het scheelt in aantal dagelijkse pillen
Klick

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Klick »

ik gebruik sinds kort baclofen 5mg neem het in bij het avondeten.

de eerste was lekker en gaf me meer ontspanning dan ik dacht. soezelig.
heb het niet gekregen voor mijn benen, maar mijn benen voelde nog t lekkerste..
de nacht erna heerlijk geslapen.
de 2e voelde ik niet, toch ontspannen rustiger en lang geslapen.

nu gebruik ik het al een aantal dagen en merk er niks meer van, het lijkt me nu juist spierpijn te geven snachts. 🤷‍♀️ ik weet niet of dat kan, maar het is opvallend dat ik juist meer last van mijn spieren heb. vooral mijn arm spieren en ik ben een zijslaper… normaal (zonder baclofen) had ik dat ook wel eens, maar nu is t iedere nacht.

ik weet niet.. jullie kunnen er niks mee.. maar ik moest t even kwijt 😅
irini

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door irini »

Ik had dat ook ! Voel er nu ook niets meer van . Ik slik 20 mg voor het slapen gaan. Maar slaap wel beter!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marina

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Marina »

Spierpijn is een bijwerking die vaak (1-10%) voor komt, lees ik hier: https://www.farmacotherapeutischkompas. ... b/baclofen

Bij mij had Baclofen overigens net als bij Irini voornamelijk een positieve invloed op het slapen. Ik werd minder wakker van pijnlijke spasmen.
Klick

Re: Lioresal/baclofen

Bericht door Klick »

@irini thnx voor je reactie, herkenning is toch fijn om te lezen.

@Marina ow ja een bijwerking 🤦🏻‍♀️ dat kan natuurlijk ook. op een of andere manier ging ik er vanuit dat een verslapper geen spierpijn kon geven..
ik geloof dat mijn dosis erg laag is, ben nieuwsgierig hoe mijn neuro gaat reageren.

ik heb de afgelopen week gedoe gehad, een grote ontsteking is uit mn kaak gehaald. misschien doet dat ook iets met de werking 🤷‍♀️

ik zou die eerste avond, die ontspanning wel vaker willen hebben..

kun je baclofen nemen wanneer nodig of werkt het beter om het iedere dag te nemen? ik las wel iets over het stoppen, je kan niet zomaar stoppen kan gevaarlijk zijn (dilier, insult) wat daarvan klopt weet ik niet.

ik zal even je linkje lezen
[edit]
done

o, dat wist ik niet:
Gelijktijdig gebruik van alcohol, opiaten, benzodiazepinen en andere centraal depressieve stoffen (waaronder ook de spierverslapper tizanidine) kunnen de werking en het sederend effect van baclofen versterken. Ook de kans op ademhalingsdepressie wordt verhoogd.
methylfenidaat is n opiaat..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp