Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

"Wat ik wenste dat ik had geweten..."

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Bram_MSinbeeld

Re: "Wat ik wenste dat ik had geweten..."

Bericht door Bram_MSinbeeld »

Ik heb hier nog meer over na gedacht. Voor mij was dit model een enorme 'eye opener'.

Ik heb er meerdere filmpjes over gemaakt, maar hier leg ik het in 2 minuten uit.

Mij heeft het een veel beter inzicht gegeven in het beloop van mijn eigen MS en de tijdelijke klachten die kunnen optreden wanneer het even niet zo goed gaat.


[url=https://youtu.be/lY3WBLH4OOc]Een simpel model voor het ingewikkelde ziektebeloop van MS
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 10 dec 2022, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding verwijderd - dubbel met link
Job

Re: "Wat ik wenste dat ik had geweten..."

Bericht door Job »

Dat het niet altijd handig is om kort na de diagnose een revalidatietraject in te gaan. Hoewel het heel nuttig kan zijn vond ik het superconfronterend. Ik ging me verzetten en dit hielp niet voor de acceptatie. Voor mij was het beter geweest om later te revalideren. Nu ongeveer bijvoorbeeld.
Daffiedaff

Re: "Wat ik wenste dat ik had geweten..."

Bericht door Daffiedaff »

Ik had graag willen weten dat de leasies die ik nu heb maar geen last van heb op latere leeftijd alsnog voor problemen kunnen zorgen. En dat leasies in je ruggenmerg eerder voor grotere problemen zorgen
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp