Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Werking ocrevus

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Lottedoppersman

Werking ocrevus

Bericht door Lottedoppersman »

Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum. Ik ben op zoek naar iemand met ervaring en/of verstand van ocrevus die mij wil helpen. Mijn vraag is namelijk hoe je weet wanneer ocrevus aanslaat?
Wanneer moet je dat merken, of is dat op de MRI scan te zien?
Hoe gaat dit bij jullie?

Gr. Lotte
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Werking ocrevus

Bericht door Qanuk00 »

Hoi @Lottedoppersman ,

Welkom op het forum! Ik heb zelf geen ervaring met Ocrevus, maar je zou ook mbv de zoekfunctie (rechtsboven je accountnaam) Ocrevus in kunnen typen om zo tot meer informatie te komen.

Groetjes Qanuk00
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Nessa

Re: Werking ocrevus

Bericht door Nessa »

Voor Ocrevus geldt hetzelfde als voor andere MS-remmers: pas als je niets merkt, dan werkt het.

Dus als er geen activiteit op de MRI is en geen klinische achteruitgang. Dan is er een situatie van ' no evidence of disease activity' (NEDA) en dat is wat je wil bereiken met je medicatie.

Ik heb sinds Ocrevus geen verandering op de MRI. Daarvoor, op Plegridy en Aubagio, was er wel wat nieuwe activiteit te zien. Conclusie van de neuroloog is dat Ocrevus werkt voor mij.
Moekesolar

Re: Werking ocrevus

Bericht door Moekesolar »

Ik dacht te lezen dat je deze alleen kunt krijgen als er aankleuringen te zien waren op de MRI klopt dat? Volgens mij kom ik niet in aanmerking voor deze. Ik heb maar één MRI gehad.
Nessa

Re: Werking ocrevus

Bericht door Nessa »