Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Werking ocrevus

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Nessa

Re: Werking ocrevus

Bericht door Nessa »

Ja, dat kan. Soms zijn er ook op de tweedelijnsmedicatie nog schubs. Het wil niet zeggen dat het niet werkt. Wel is het aanleiding om met je neuroloog te praten over de vraag of er gewisseld moet worden van medicatie.
Jessicah

Re: Werking ocrevus

Bericht door Jessicah »

Nessa schreef: 16 okt 2022, 07:30 Ocrevus is tweedelijns medicatie. Die krijg je alleen bij een zeer actieve RR MS ( in korte tijd veel aanvallen) of als je ondanks medicatie nog terugvallen krijgt.

Dus ja, het is nodig dat er activiteit op de MRI is. En ook dat er al wat zicht is op hoe actief je MS is en hoe goed je reageert op eerstelijns medicatie.

Ik ben overgestapt nadat ik van Tecfidera erg ziek werd en daarna op zowel Plegridy als Aubagio bloedafwijkingen had en op 2 MRI's achter elkaar 1 nieuw letsel.
Hoe bevalt Ocrevus jou? Ik werd ook alleen maar zieker door Tecfidera, dus nu ben ik op zoek naar een betere medicatie voor mij
Nessa

Re: Werking ocrevus

Bericht door Nessa »

@Jessicah Ik ben heel blij met de overstap. Het is natuurlijk wel veel makkelijker om een pil te slikken dan een infuus te krijgen. Maar ik ben van de infusen niet ziek. En dat was ik van de Tec dus wel.

Ook is het infuus goed in te plannen op mijn werk. Ik weet nu al mijn infuusdatum van december. Ik krijg het infuus altijd op maandag, de rest van de week ben ik erg moe en werk ik niet. De week daarna werk ik thuis en bouw ik mijn werkuren op.

En ik heb dus geen activiteit meer op de MRI.
Jessicah

Re: Werking ocrevus

Bericht door Jessicah »

@Nessa
Dat geeft me moed. Omdat iedereen zo verschillend reageert, ben ik op zoek naar mensen die ongeveer hetzelfde in elkaar zitten als ik, want zo vaak hoor je niet dat mensen op Tecfidera juist zieker worden.
Klick

Re: Werking ocrevus

Bericht door Klick »

@Jessicah of mensen herkennen het niet als zijnde de oorzaak van de extra vermoeidheid… ik zelf ben wel aan het denken wat als dat bij mij ook een oorzaak is van de extra vermoeidheid?

ik ben gelijk na de diagnose met rebif gestart, 2jr grieperig, alleen op maandagen kon ik iets. dus de overstap naar tec gaf me lucht, omdat het me stabieler maakt.
meer energie dan op de rebif ja, maar ik ben wel met de jaren steeds vermoeider geworden. slopende (ms?) moehied. maar voor hetzelfde geld voor een deel door tec veroorzaakt 🤷‍♀️
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp