Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Diazepam

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Roely

Bericht door Roely »

[QUOTE=E.R.;841881][COLOR="Blue"]@Roely of anderen,

Kun je hier wat meer over vertellen?

Ik heb elke dag er last van en wil er wel meer over weten + wat er voor helpt.
[/COLOR][/QUOTE]

wat ik elke dag doe is rek en strek oefeningen en masseren (vooral mijn benen omdat ik daar het meest last van heb) en ik blijf bewegen zodat ik niet stijf word.

ik slik voor de nacht rivotril (spierontspanner) omdat ik anders wakker word van de spasmen in mijn benen (ze trekken krom).

ontspanningsoefeningen kunnen ook iets helpen dus het is goed dat je naar deze groep gaat :ja:
Ekster

Bericht door Ekster »

Hoi MetYumi, hoe krijg jij het voor elkaar dat de fysio bij jou thuis komt?
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=Ekster;841926]Hoi MetYumi, hoe krijg jij het voor elkaar dat de fysio bij jou thuis komt?[/QUOTE]
Omdat ik zelf met deze pijn niet naar de fysio kan gaan.
De ha kwam er zelf mee en ik maar denken dat het zenuwpijn is.
Zit er een spier in mijn nek erg vast.
Ben niet blij dat ontzettende veel pijn heb, maar wel blij dat het geen zenuwpijn is. Phew.

Een paar uur later belde een fysiotherapeute met de vraag of ze a.s. donderdag tussen 12.00-13.00 kon komen.
De fysio werkt in de huisartsen praktijk en de praktijk is niet ver van ons.
Ekster

Bericht door Ekster »

Dat moet je dus regelen via de huisarts begrijp ik? Moet je daar dan een aanvraag indienen?
Snowym

Bericht door Snowym »

Ik zou het gewoon aan de fysiotherapeut vragen of het mogelijk is en of hij/zij daar dan iets voor nodig heeft.
Mijn fysio doet ook aan huisbezoeken.
mispeltje*

Bericht door mispeltje* »

[QUOTE=Ekster;842064]Dat moet je dus regelen via de huisarts begrijp ik? Moet je daar dan een aanvraag indienen?[/QUOTE]
Ekster,
Mijn fysio heeft al een paar keer aan me gevraagd of ze naar mij komt ipv ik naar haar. Ik denk dat het aan de therapeut is of 'ie ook huisbezoeken doet.
Pas als het me echt niet lukt om naar de fysio te gaan wil ik gaan nadenken of ze bij mij thuis kan komen.

Weer ontopic:
Metta,
Fijn voor je dat het lijkt te gaan over een spier, Het zou fijn zijn voor je als je fysio de spier weer los kan krijgen.

E.R,
Het kan ook zo zijn dat er juist extra soepelheid ontstaat ipv stijfheid.
Ik ben juist heel lenig geworden in de loop der jaren.
MetYumi

Bericht door MetYumi »

De ha in opleiding heeft me gebeld en gevraagd hoe het nu met me gaat en of de fysio me heeft gebeld.
Heel erg aardig van haar, dat ze de tijd neemt om me te bellen.
Heb haar gezegd dat de pijn minder is, de fysio me heeft gebeld en ze morgen komt.
Ze zei me dat de fysio graag bij mensen thuis komt. :)

Ja, Mispeltje de fysio gaat de spier los maken dmv massage.(?)
Zie morgen wel wat ze met m'n nek gaat doen, het voelt iig nu al soepeler door de Diazepam.


ff off topic voor Ekster
2 jaar geleden had mijn neuro er voor gezorgd dat ik fysio aan huis kreeg.
Maar de fysio moest van ver komen en rekende de reistijd van en naar de praktijk mee.

Op die manier had ze niet veel tijd voor mij.
Ze kwam ook nooit op tijd, de laatste keer zelfs een uur te laat en kwam met een sjaggie kop binnen en gaf me geen reden waarom ze een uur laat was.
Ik zei dat ik aan 10 min. oefenen met lopen met haar niet veel had en ben met Roy achter me gaan oefenen achter de rollator.

Ik had toen een bewijs van de fysio praktijk nodig en de verwijzing van mijn neuroloog
Voor mijn zorgverzekering, anders had ik het zelf moeten betalen.

ai zit net te denken of ik nu ook een verwijzing nodig heb. (zwart op wit)
Zal morgen gelijk aan de fysio vragen of ik geen verwijsbrief voor fysiotherapie nodig heb voor de VGZ.
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

[QUOTE=MetYumi;841872]Zijn er hier mensen die ook Diazepam slikken of hebben geslikt.
Vannacht werd ik wakker, niet van de pijn want die wordt onderdrukt door Ibuprofen bruis,
maar het was net of ik in een dwangbuis zat, kon me niet bewegen.
Her was iig een benauwd gevoel.

Herkend iemand dit die ook Diazepam slikt?[/QUOTE]

Het kan ook zijn dat je in de REM-fase van je slaap zat. Tijdens deze fase van je slaap droom je, al dan niet bewust, en zijn je spieren zo volledig ontspannen, dat je bijna,let wel, bijna verlamd bent.

Dat is niet gevaarlijk, hoort gewoon bij je slaappatroon, maar als je tijdens die fase wakker wordt, kan het zijn dat je lijf even tijd nodig heeft om weer in beweging te kunnen komen. Het zou kunnen dat de diazepam die ontspannenheid nog wat versterkt heeft. Komt ook bij gezonde mensen wel eens voor.

Hopelijk kan de fysio er voor zorgen dat je nek ook snel weer kan ontspannen. Het kan inderdaad spierspanning zijn door de ms,maar het kan ook 'gewoon' een verkeerde houding of beweging oid zijn. Hoe dan ook, knap vervelend als het zo zeer doet!
E.R.

Bericht door E.R. »

[QUOTE=mispeltje*;842069]E.R,
Het kan ook zo zijn dat er juist extra soepelheid ontstaat ipv stijfheid.
Ik ben juist heel lenig geworden in de loop der jaren.[/QUOTE]

[COLOR="Blue"]Ik snap niet wat je bedoeld. :huh: Kun je het uitleggen?

Gr
ER

[/COLOR]
MetYumi

Bericht door MetYumi »

[QUOTE=Anna1975;842119]Het kan ook zijn dat je in de REM-fase van je slaap zat. Tijdens deze fase van je slaap droom je, al dan niet bewust, en zijn je spieren zo volledig ontspannen, dat je bijna,let wel, bijna verlamd bent.

Dat is niet gevaarlijk, hoort gewoon bij je slaappatroon, maar als je tijdens die fase wakker wordt, kan het zijn dat je lijf even tijd nodig heeft om weer in beweging te kunnen komen. Het zou kunnen dat de diazepam die ontspannenheid nog wat versterkt heeft. Komt ook bij gezonde mensen wel eens voor.

Hopelijk kan de fysio er voor zorgen dat je nek ook snel weer kan ontspannen. Het kan inderdaad spierspanning zijn door de ms,maar het kan ook 'gewoon' een verkeerde houding of beweging oid zijn. Hoe dan ook, knap vervelend als het zo zeer doet![/QUOTE]

Ik ben benieuwd wat ze morgen met mijn nek gaat doen,
Denk dat ze gaat masseren, maar dat zal geen pretje zijn of oefeningen.
Ach, als ik maar van de pijn afkom, dan overleef ik het wel. ;)
Zo'n pijn als die zeven dagen dat ik pijn heb, zal het niet doen.
Denk dat het bij mij geen verkeerde houding is maar vanwege troubles die inmiddels al zij uitgepraat gelukkig. :)

De spanningen die hier waren, zijn wellicht in mijn nek gaan zitten.
Klinkt (voor mij) logisch, want zo leuk was het niet.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp