Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vreemde reacties

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Dango

Re: Vreemde reacties

Bericht door Dango »


AngelNoa schreef:recent voorbeeld: mijn broer haalt mij en rollator op om naar mijn ouders te gaan. Aldaar stap ik uit, hij pakt de rollator uit de kofferbak terwijl ik vast mijn tassen en een doosje van de achterbank haal. Alles op rollator en we lopen naar de voordeur (we stonden iets verder geparkeerd). Gaat iemend een heel gesprek met me aan dat ze het raar vond dat ik van alles uit de auto haal en dan met een rollator loop. Altijd lastig zo'n situatie op papier te zetten, maar zoiets ging het.
Zijn jullie aan het verhuizen vroeg ze nog...pfff.

sjees. Ten eerste waar bemoei je je mee. Ten 2e met een rollator lopen wil niet zeggen dat je niks meer kan, maar ook niet dat je nog álles kan.

ik sta dan echt met mijn mond vol tanden...
Dit is inderdaad de "dommigheid" van somige mensen Afbeelding

Ik zou ook in het kort zoiets zeggen van fijn dat je je zorgen maakt maar waar bemoei je je mee.

Sommige mensen zijn echt erg Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Vreemde reacties

Bericht door Toeter »

@AngelNoa mensen kunnen zich gewoon geen voorstelling maken van hoe een beperking werkt! Waarom je het één wel kan en het ander niet.

Gezegende onwetendheid noem ik dat wel eens. Die mensen hebben eigenlijk geluk dat ze het niet snappen, maar dat snappen ze dan weer niet :D

Maar het is onwijs onbeschoft om mensen daar op aan te spreken. Alsof je voor de leuk met een rollator gaat lopen slepen. En al deed je dat, dan hebben ze zich er nog niet mee te bemoeien.

Ik weet op het moment zelf ook nooit wat te zeggen, maar ze verdienen eigenlijk wel een bijdehante opmerking...

Oh? Heb je het nog niet gehoord? Rollators zijn de nieuwe mode, iedereen die een beetje hip is loopt ermee!

Of gewoon: wat ontzettend onbeleefd om iemand zijn beperking in twijfel te trekken.
Klick

Re: Vreemde reacties

Bericht door Klick »

@Toeter of gewoon “ik heb een rollator, ik heb dozen en ik heb ms.. ruilen?” 😂
AngelNoa

Re: Vreemde reacties

Bericht door AngelNoa »

jammer dat je op het moment zelf nooit aan zulke gevatte opmerkingen denkt he ;-)
Klick

Re: Vreemde reacties

Bericht door Klick »

@AngelNoa je kan ook de standaard zin “ruilen? … ik heb ms” hanteren als iemand iets lulligs zegt.

meestal is het wel onnozelheid, onwetendheid, maar ook dan kan het geen kwaad om de ander even te laten voelen wat de opmerking met jouw doet.
de ander gaat gewoon door met zn leven, terwijl zo n voorval bij jou blijft plakken..
Dango

Re: Vreemde reacties

Bericht door Dango »

Klick schreef:[mention]Toeter[/mention] of gewoon “ik heb een rollator, ik heb dozen en ik heb ms.. ruilen?” Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp