Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Vreemde reacties

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
Klick

Re: Vreemde reacties

Bericht door Klick »

of “ik wil wel, maar weet niet of mijn lijf er hetzelfde over denkt”
hoe gaat het met je? “met mij prima, met mijn lijf een stuk minder”

ik zie mn lichaam los van mezelf, maakt het makkelijker voor mij..

schijt aan wat een ander denkt :groots: yep dat is het precies. en trouwens nee is ook gewoon een antwoord. als anderen het niet snappen kan jij niks aan doen.
Steenbokje76

Re: Vreemde reacties

Bericht door Steenbokje76 »

De meest vreemde reactie die ik ooit heb gekregen is van een buurman.
Hij zei dat ik kambo moest gaan proberen. Dat dit me zou genezen. Kambo is schijnbaar kikkergif :shock:

Daarna gelezen dat dit enorm slecht kan uitpakken bij ziektes zoals ms en als.
Dus dit soort 'goedbedoelde adviezen' kan ik missen als kiespijn

Een gelovige vriendin heeft ook samen met me gebeden omdat ze gelooft dat God kan genezen. Dit was lief bedoeld..

En daarnaast een vriendin die ik sinds de diagnose niet meer heb gezien.
We spraken meestal om en om af. Maar ze is nu verhuisd en woont op een uur rij afstand. Het is "mijn beurt" om langs te gaan, maar ze weet van mijn gebrek aan energie.. Heeft helemaal niet voorgesteld om dan maar een keer naar mij te komen terwijl ze zelf wel fit is.
Heb haar sinds m'n diagnose niet meer gezien.
Dus soms raak je door je ziekte idd mensen kwijt.
Gelukkig is de rest wel begripvol.
Klick

Re: Vreemde reacties

Bericht door Klick »

kikkergif?! whaat 😱😱😱
Jelly

Re: Vreemde reacties

Bericht door Jelly »

Steenbokje76 schreef: 21 feb 2023, 19:28 De meest vreemde reactie die ik ooit heb gekregen is van een buurman.
Hij zei dat ik kambo moest gaan proberen. Dat dit me zou genezen. Kambo is schijnbaar kikkergif :shock:

Omg 🙈

Dus soms raak je door je ziekte idd mensen kwijt.
Gelukkig is de rest wel begripvol.
Herkenbaar begrip tonen maar ondertussen wel verwachtingen hebben/eisen....
Viridis

Re: Vreemde reacties

Bericht door Viridis »

Steenbokje76 schreef: 21 feb 2023, 19:28 De meest vreemde reactie die ik ooit heb gekregen is van een buurman.
Hij zei dat ik kambo moest gaan proberen. Dat dit me zou genezen. Kambo is schijnbaar kikkergif :shock:
Mij werd eens geadviseerd om bijensteektherapie te volgen bij MS.
Probleem is wel dat ik allergisch ben voor bijensteken...
Ik denk wel dat ik dan van MS verlost zou zijn inderdaad 😂
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Vreemde reacties

Bericht door Toeter »

Mensen zeggen de raarste dingen joh.

Er is mij eens geadviseerd te stoppen met het eten van schimmelkaas??? Nou eet ik een paar keer per jaar een toastje brie of iets met blauwe kaas, dus leek me niet de oorzaak. Nou ik moest er voor de zekerheid toch maar mee stoppen.

Er is mij geadviseerd om dagelijks de kopstand te doen. Door een zelfbenoemde yoga goeroe meneer. Dat zou de MS genezen.

Het probleem is dat mensen graag willen geloven dat het jouw eigen schuld is dat je ziek bent. Dan kunnen ze namelijk in de illusie blijven geloven dat hen niks zal overkomen, omdat zij alles goed doen.
Klick

Re: Vreemde reacties

Bericht door Klick »

kopstand :haha: :haha: :haha: wat een gekkies heb je toch :haha: :haha: :haha: (ik ben al blij als ik gewoon sta!)
Jelly

Re: Vreemde reacties

Bericht door Jelly »

Wat geven mensen toch bijzondere (voor hun goedbedoelde) adviezen. 🤔🤣
Billy

Re: Vreemde reacties

Bericht door Billy »

Rauwe eieren eten :lol: . Mijn Syrische buurman, maar ik had ook moeite om aan hun uit te leggen wat MS is.
Moekesolar

Re: Vreemde reacties

Bericht door Moekesolar »

Jeetje wat een gekke dingen allemaal. Ik vind het ook gek inderdaad zo stellig iets beweren wat totaal niet op wetenschap is gebaseerd en nog gevaarlijk kan zijn ook.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp