Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie bepaalt maat van de hulpmiddelen?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Bixi

Wie bepaalt maat van de hulpmiddelen?

Bericht door Bixi »

Graag wil ik een nieuwe rugleuning. Ik vraag me af wie doet de maat afmeten?
Moet de adviseur van de bedrijf maat afmeten of de ergotherapeut
Groetjes bixi
Klick

Re: Wie bepaalt maat van de hulpmiddelen?

Bericht door Klick »

ik heb er geen ervaring mee, maar denk dat beide kan.

rugleuning van de rolstoel neem ik aan?
de ergo kan ook kijken of de rest nog goed is.. en heeft onafhankelijk van merk een beter overzicht wat er nu te krijgen is. als je verder tevreden bent, kan het bedrijf dat aanmeten denk ik ook wel.
ronnie1969

Re: Wie bepaalt maat van de hulpmiddelen?

Bericht door ronnie1969 »

Gewoon een afspraak maken met het bedrijf en de ergo zodat ze samen komen. Zo doe ik dat altijd.

Ergo en bedrijf kijken samen welke data er beschikbaar is en nemen dan contact met mij op en dan komt er een definitieve datum.
Klick

Re: Wie bepaalt maat van de hulpmiddelen?

Bericht door Klick »

@ronnie1969 dat is een goeie :thumbup:
Jrs77

Re: Wie bepaalt maat van de hulpmiddelen?

Bericht door Jrs77 »

Wie het bepaalt? Jij! Jij moet het zelf beslissen, het moet voor jou voldoen.

Dan komt de vraag van wie je het advies aan wil nemen; dat is de gene waar jij het meeste vertrouwen in hebt.
Mijn ervaring met leveranciers van rolstoelen is positief. Ik heb nu mijn tweede rolstoel, en in beide gevallen wist de leverancier mij goed te adviseren.
Let wel op dat je je niet laat afschepen met de goedkoopste of makkelijkste oplossing; het moet voor jou voldoen. Een ergotherapeut is onafhankelijk, en zal in elk geval in jouw belang adviseren.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp