Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hersenschade

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
SuperLisa

Re: Hersenschade

Bericht door SuperLisa »

Klick schreef: 02 nov 2022, 15:56 stel, die schade is in je hoofd, hersteld zich voor 98%, die overige 2% heeft je lichaam alternatieve routes voor de signalen gemaakt. dat merk je er uiteindelijk niks meer van. als je dan nooit meer precies op die plek een ontsteking krijgt..
Oh! Dat is super logisch ja, dank je wel voor je geduldige uitleg. Dat is echt een geruststelling, om te kunnen hopen dat ik het misschien nooit meer hoef mee te maken. 🤞

Ik begrijp echt wat jij ervaart met de cognitieve problemen en het spijt me zo. Dat is echt mega-kut. Anders kan ik het niet sterk genoeg uitdrukken. Grote digitale knuffel! :knuffel:
Moekesolar

Re: Hersenschade

Bericht door Moekesolar »

SuperLisa schreef: 02 nov 2022, 12:23 Ik heb EMDR gedaan en het helpt inderdaad goed, vooral bij PTSS (PTSD is de Engelstalige afkorting), dus zonder de C. De complexiteit waar die C voor staat komt van langdurige blootstelling aan traumatische ervaringen, in tegenstelling tot een traumatisch moment, zoals het betrokken zijn bij een dodelijk ongeval of het krijgen van een ingrijpende diagnose.

Hoewel een EMDR behandeling bij voorkeur in persoon plaatsvindt, zijn er misschien ook wel manieren om het op afstand te doen. Als je wilt kan ik je wel de contactgegevens van de behandelaar geven die mij destijds heeft geholpen met die behandelmethode, dan kun je dat eens met haar overleggen. Stuur me maar een berichtje als je dat wilt, op het forum of Discord.
Ja EMDR kan op afstand via beeldbellen.
Klick

Re: Hersenschade

Bericht door Klick »

SuperLisa schreef: 02 nov 2022, 16:38 Oh! Dat is super logisch ja, dank je wel voor je geduldige uitleg. Dat is echt een geruststelling, om te kunnen hopen dat ik het misschien nooit meer hoef mee te maken. 🤞

Ik begrijp echt wat jij ervaart met de cognitieve problemen en het spijt me zo. Dat is echt mega-kut. Anders kan ik het niet sterk genoeg uitdrukken. Grote digitale knuffel! :knuffel:
geen dank hoor, graag gedaan!
ik begrijp je leergierigheid heel goed, herken veel van mezelf.. 7jr geleden was ik net zo.

ik ben wel in balans inmiddels, weet (zo goed als gaat) wat mijn lijf aan kan en hoe het zal reageren op overbelasting.
het is door de cognitie dat ik ben afgekeurd, je ziet niks aan me.. maar ook dat heb ik inmiddels geaccepteerd. ik ben inmiddels zo ver dat ik kan zeggen/ en zeg dat ik ms heb.. dat mijn geheugen slecht is en ik het even moet opschrijven.. dat soort dingetjes..
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp