Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

pedicure mogelijk vergoed 2023?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Klick »

mijn pedicure zei dat de pedicure mogelijk in 2023 vergoed gaat worden (in aanvullende verzekering?) voor mensen met bijvoorbeeld ms.

weet iemand hier meer van?
weet iemand de voorwaarden?
Jrs77

Re: pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Jrs77 »

Ik kon dit vinden:
*Volgens Zorginstituut Nederland is de basisverzekerde preventieve voetzorg breder dan alleen diabetes mellitus. Preventieve voetzorg voor mensen met een verhoogd risico op het ontstaan van voetulcera (vanwege verlies van protectieve sensibiliteit van de voeten), verminderde doorbloeding van de voeten, een kwetsbare huid of verhoogde druk op de huid door een andere aandoening dan diabetes mellitus óf door een medische behandeling moet ook worden aangemerkt als basisverzekerde voetzorg uit de Zorgverzekeringswet.
(bron: https://mijn.provoet.nl/actueel/uitbrei ... herapeuten)

Mijn podotherapeut is nu mijn pedicure, volgens de factuur dan ;) Zo wordt het nu vergoed. Dat na een discussie met mijn zorgverzekeraar, die eigenlijk de risico's wel kon inzien en begreep dat ik mijn tenen zelf niet kon bijhouden.
Klick

Re: pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Klick »

heb je daarvoor een een of andere doorverwijzing vd reva of neuro voor nodig?

(heb je link nog niet gelezen)

ik betaal het nu zelf maar als het structureel wordt is het wel fijn als de verzekering wat doet…
Jrs77

Re: pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Jrs77 »

Klick schreef: 03 nov 2022, 14:52 heb je daarvoor een een of andere doorverwijzing vd reva of neuro voor nodig?
Ik weet het niet zeker; mogelijk heeft de huisarts podotherapie voorgeschreven.
Klick

Re: pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Klick »

@Jrs77 ik hou het ff in de gaten, doorverwijzing via de ha is altijd te fixen…
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Qanuk00 »

Zojuist van mijn zorgverzekering het 2023 overzicht ontvangen;

Er staat in het basispakket van voeten
Pedicurezorg (diabetische-, medische of reumatische voet)
Basisverzekering Ja, beperkt
Preventieve voetzorg voor verzekerden met een verhoogd risico op voetulcera.

Is dit een helder antwoord? :?
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Klick »

Qanuk00 schreef: 12 nov 2022, 21:56 Zojuist van mijn zorgverzekering het 2023 overzicht ontvangen;

Er staat in het basispakket van voeten
Pedicurezorg (diabetische-, medische of reumatische voet)
Basisverzekering Ja, beperkt
Preventieve voetzorg voor verzekerden met een verhoogd risico op voetulcera.

Is dit een helder antwoord? :?
het lijkt er idd op dat het vergoed gaat worden, hoewel
bij cz het nog niet bekend is… “medische” is wel een prima benaming voor iedereen die het door een medische reden nodig heeft.
Jrs77

Re: pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Jrs77 »

Ik ben gisteren bij de pedicure (onder de naam 'podotherapeut') geweest, en heb haar gevraagd wat ze wist. Zij vertelde dat het eigenlijk voor 2024 was gepland, maar naar 2023 was gehaald. Daarom waren de voorwaarden nog niet vastgelegd, ze verwachtte dat het 1 januari nog niet rond was. Waarschijnlijk is met een diagnose als MS een verwijzing van de huisarts voldoende. Wel was ze bang dat de vraag naar pedicure enorm toe zou nemen, en dat er daardoor een tekort zou zijn.
Klick

Re: pedicure mogelijk vergoed 2023?

Bericht door Klick »

Jrs77 schreef: 17 nov 2022, 08:21 Ik ben gisteren bij de pedicure (onder de naam 'podotherapeut') geweest, en heb haar gevraagd wat ze wist. Zij vertelde dat het eigenlijk voor 2024 was gepland, maar naar 2023 was gehaald. Daarom waren de voorwaarden nog niet vastgelegd, ze verwachtte dat het 1 januari nog niet rond was. Waarschijnlijk is met een diagnose als MS een verwijzing van de huisarts voldoende. Wel was ze bang dat de vraag naar pedicure enorm toe zou nemen, en dat er daardoor een tekort zou zijn.
Dat is een duidelijke uitleg, ook gelijk de reden dat het nog zo onduidelijk is..
dat er dan een tekort aan pedicures komt is niet meer als logisch.

thnx voor het delen van dit verhaal, erg verhelderend
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp