Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zenuwpijn?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
BartGJ

Re: Zenuwpijn?

Bericht door BartGJ »

Beste Job,
Die zenuwpijn die jij beschrijft heb ik aan mijn rechterbeen, bij het z.g. "fibolakopje" schuin onder je knie (buitenkant). Ik heb daar meer dan 20 jaar (!!!) mee rond gelopen. Na aandringen bij mijn neuroloog heb ik een EMG en een echo-onderzoek ondergaan, waarbij eindelijk de diagnose "nervus peroneus neuropathie" is vastgesteld ofwel een afgeklemde zenuw. De uitstraling liep naar boven naar mijn bilspier en naar beneden via mijn kuitspier en enkel naar mijn voetzool.
Binnenkort gaat de plastisch chirurg de zenuw meer "vrij leggen", zodat die vreselijke pijnen tot een verleden behoren, al geeft hij een garantie. Intussen gebruik ik Carbomazepine 200mgr 2x per dag voor de pijn. Dat helpt inderdaad. Maar de bijwerking is coördinatie verlies.
Ik hoop dat je hiermee iets kunt.
Gr. Bart
leeuwtje-nl

Re: Zenuwpijn?

Bericht door leeuwtje-nl »

Een aantal jaar geleden had ik regelmatig last van zenuwpijnen in mijn armen en vingers. Zo'n scherpe pijnscheut die er dan ineens doorheen vliegt. Het was voornamelijk elk jaar in de winter en bij mist. Al een aantal jaren helemaal geen last meer gehad, maar sinds een aantal weken is het terug, nu dus juist in de zomer. Jammer, had het niet gemist, zeg maar! :p Maar ik vind het wel raar dat het dus van een winterklacht een zomerklacht is geworden.

Meer mensen last van seizoensgebonden klachten die tegenovergesteld zijn geworden?
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Toeter »

Hmm @leeuwtje-nl

Ik herken het niet! Wel erg vervelend!

Zou het misschien iets anders kunnen zijn dan de seizoenen? Bijvoorbeeld magnesiumtekort? Dat het bij toeval steeds in hetzelfde seizoen was?

Sterkte met je klacht!

Groetjes,
Toeter
Steenbokje76

Re: Zenuwpijn?

Bericht door Steenbokje76 »

@leeuwtje-nl
Zo'n scherpe pijnscheut die er dan ineens doorheen vliegt. Het was voornamelijk elk jaar in de winter en bij mist. Al een aantal jaren helemaal geen last meer gehad, maar sinds een aantal weken is het terug, nu dus juist in de zomer.
Balen zeg dat je er nu ook last van hebt;

Schietende pijn is echt kenmerkend bij zenuwpijn. Helaas heb ik ook al veel last van zenuwpijn in benen, armen/ handen en gezicht.
Voornamelijk in winter idd, kou is echt een trigger.

Maar ik heb er soms ook in de zomer last van. Al vanaf de diagnose. Wellicht heeft het ook te maken met een bepaalde luchtdruk die de pijn kan triggeren. Dit laatste (luchtdruk) is slechts mijn idee erbij hoor.

Heb je er medicatie voor?
leeuwtje-nl

Re: Zenuwpijn?

Bericht door leeuwtje-nl »

Dank voor jullie reacties! Ik maak me er niet heel druk om hoor, maar vind het opvallend dat het altijd bij kou was en nu ineens hartje zomer. Voorheen gebruikte ik wietolie, maar dat werd uit de verzekering gegooid. Ik heb nu hennepthee in huis voor nood, maar zo erg is het gelukkig (nog) niet.

Er kunnen inderdaad meerdere oorzaken/triggers zijn, misschien zelfs wel in voeding??
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp