Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kesimpta of ocrevus

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Lieve

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Lieve »

Gisteren dus eerste Kesimpta gekregen, na een kwartier begon ik te voelen dat er iets vreemds aan de hand was. Ik had wel een brufen 600 g genomen 1/2 uur voor inspuiting.
Na een uur maag/darmproblemen, beetje koorts en moe.
Als het daarbij blijft ben ik zeer tevreden.
Klick

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Klick »

@Lieve en hoe ging t vandaag?
Lieve

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Lieve »

Van woensdag staat het erop hé.
Donderdag nog wat maagdarm problemen,
rond 11u beetje koorts, direct afgeblokt met brufen.
Vandaag vrijdag voorlopig goed 🤗
Marina

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Marina »

@Lieve goed dat je direct brufen hebt ingenomen na het opmerken van de koorts en fijn dat je nu minder last hebt van de maag-darmproblemen :) :thumbup: !
Klick

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Klick »

@Lieve goed om te horen!
Lieve

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Lieve »

Ik ben van gisteren in de loop van de dag duizelig geworden en dit wordt erger, misselijk ook soms, gekend bij kesimpta???
Lieve

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Lieve »

Vrijdag tgn de middag toch weer misselijk en duizelig, vandaag nog erg duizelig en terug wat misselijk, toch kesimpta????
Marina

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Marina »

@Lieve

De belangrijkste bijwerkingen van Kesimpta zijn:

 Bovenste luchtweginfecties
 Systemische injectie gerelateerde reacties: na injectie kortdurende symptomen zoals
verstopte neus, duizelig, druk op de borst, hartkloppingen, misselijkheid.
 Reacties op de injectieplaats
 Urineweginfecties

Duizeligheid staat vermeld als een kortdurend symptoom. Als de duizeligheid langer duurt en erger wordt is het misschien verstandig om je verpleegkundige/de afdeling neurologie om advies te vragen.
Lieve

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Lieve »

Weet je een tijd voor de misselijkheid ook?
Wazig zien hoort daar automatisch bij, en mijn hartslag was ook veel te hoog. Bedankt voor uw bericht, Lieve
Nessa

Re: Kesimpta of ocrevus

Bericht door Nessa »

@Lieve Ik zou bellen met het ziekenhuis. Het zijn wel injectie gerelateerde bijwerkingen, maar het is raar dat ze 3 dagen achter elkaar terugkomen.

Zeker omdat bij Ocrevus, de infuusvorm van Kesimpta, dit soort bijwerkingen niet zo lang blijft hangen. Ik voel me altijd weer prima als ik een uur na het infuus weer naar huis mag.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp