Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Johan

Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Johan »

Hallo luitjes,

Zoals ik in april al meldde, ik heb een katheter gekregen. Het is allemaal erg snel gegaan maar ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben. Ik kan het iedereen aanraden (indien nodig dan). Ik ga s'avonds naar bed en kom er s'morgens pas (uit als ik zin heb). Overdag bepaal ik zelf wanneer er gepiest wordt en niet dat lastige lichaam. Het komt de kwaliteit van leven ècht ten goede.

Waar ik nét zo blij mee ben is de pacemaker die op 29 augustus geplaatst is. Ik heb bizar meer energie gekregen door dit kastje. Hoe heerlijk is dat? Sinds 20 jaar heb ik weer warme voeten en ook de onrust in mijn voeten is bijna weg. Je kent me niet meer terug. De klachten lagen dus niet allemaal aan M.S.

Door de laatste ingreep is de katheter tijdelijk opzij geschoven. Nu wil ik in plaats van een verblijfskatheter een suprapubische katheter oftewel buikkatheter. Wel heb ik nog vragen aan ervaringsdeskundigen. De medici ga ik er dinsdag op aanspreken.

Wie wil en kan me er meer over vertellen? Als je wilt kan het ook in een privé- berichtje.

Fijne dag en bedankt,

Johan :goed:
Klick

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Klick »

hi @Johan wauw wat goed dat het je zo goed helpt! erg fijn om ook eens vooruitgang te voelen! :knuffel:
Johan

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Johan »

Dankjewel Klick. Ik was ook wel hard toe aan een positieve ontwikkeling. Daar put je toch weer kracht uit. :hand:
Billy

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Billy »

Ik kan je helaas niet helpen, hoop iemand anders wel. Maar ik word er een beetje jaloers van, warme voeten en 's nachts niet naar de wc :lol: !

Fijn dat beide je leven verbeteren!
Johan

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Johan »

Ja Billy, dat is écht een verademing. Ik weet niet waar ik ben. Vandaag in het Anna geweest. In januari gaatje in de buik. 😇
Johan

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Johan »

Morgen ben ik aan de beurt voor een suprapubische katheter. Wie kan en wil er nog iets over vertellen?
Thx,
Johan
Klick

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Klick »

ik heb geen ervaring, maar wil je wel succes wensen :knuffel:
Jelly

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Jelly »

@Johan

Hoe is je ervaring tot nu toe met de suprapubisch katheter?
Klick

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Klick »

@Johan oops.. vergeten (mn hoofd is stom)
ja.. hoe gaat het met je?
ronnie1969

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door ronnie1969 »

Een buikkatheter leek mij ideaal. Geen probleem met plassen maar wel om naar de wc te gaan. Opstaan van stoel naar rolstoel en weer terug, ik heb moeite om in een fles te plassen als ik in de kamer zit.
Maar afspraak gehad bij de neuroloog en ik kom er niet voor in aanmerking, ivm problemen die je er van kan krijgen, zoals blaasontsteking en blaaskanker.

Heb je hem ondertussen al? En hoe ervaar je het?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp