Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jelly

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Jelly »

ronnie1969 schreef: 11 feb 2023, 09:32 Maar afspraak gehad bij de neuroloog en ik kom er niet voor in aanmerking, ivm problemen die je er van kan krijgen, zoals blaasontsteking en blaaskanker.
Neuroloog is vaak terughoudend ivm bovenstaande problemen die er kunnen ontstaan.. ben jij het eens met zijn/haar beslissing hierin?
ronnie1969

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door ronnie1969 »

Eerlijk? Niet echt nee.
Je moet je afvragen wat heb ik liever, 10 jaar gemak en dan ziek worden cq doodgaan of nog tig jaar ongemak en elke dag door proberen te komen.
Maar ja ik weet het ook even niet, moet hier goed over nadenken.
Jelly

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Jelly »

@ronnie1969

Ik zou hier zeker goed over nadenken, de kans is groot dat je blaasontsteking krijgt maar wat zijn de wetenschappelijke feiten betreft het krijgen van blaaskanker... heeft de neuroloog dit aangegeven?
ronnie1969

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door ronnie1969 »

wat zijn de wetenschappelijke feiten betreft het krijgen van blaaskanker... heeft de neuroloog dit aangegeven?
Geen idee, alleen gezegd dat het mogelijk is.

@Johan is jouw wat verteld hierover?
Johan

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Johan »

Sorry voor mijn late reatie. Ik kom hier niet zoveel meer.

Onlangs is er een buikkatheter bij me geplaatst maar die lag er na een paar dagen al uit omdat het ballonnetje lekte; even terug bij af nu. Binnenkort wordt er een nieuwe geplaatst. Ik hoop dat dit net zo gemakkelijk gaat als de eerste keer. Natuurlijk moet hij nu WEL blijven zitten. :lekker:
Liek

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Liek »

Ik heb al tig jaren een sp katheter.
Veel mensen zijn daar wel blij mee.

Ik niet. Sinds ze de ch dikte al tig jaren verhoogd hebben, heb ik alleen maar meer problemen ondervonden. Heb nu ch18

1x in de 2 a 3 weken komt de thuiszorg voor de katheter wissel, ballon wordt gevuld met 3,5 cc ( meer mag/ kan niet bij mij)

Botox in de blaas krijg ik ook niet meer ( geen meerwaarde)
Johan

Re: Wie heeft er ervaring met een suprapubisch katheter/buikkatheter?

Bericht door Johan »

ronnie1969 schreef: 12 feb 2023, 20:39 @Johan is jouw wat verteld hierover?
Niets Ronnie. Ik heb inmiddels de tweede en vertrouw erop dat deze wel blijft zitten.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp