Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Ms en pijn?

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Alp

Ms en pijn?

Bericht door Alp »

Hoi allemaal.
Na een jaar aan vage klachten is er een maand geleden de diagnose Ms gevallen. Wat nu het voor mij meeste doorweegt is de vermoeidheid en pijn. Een rare, zeurende, branderige pijn in mijn armen en benen. De ene dag al wat erger dan de andere. Iemand hier die dit herkent?
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Ms en pijn?

Bericht door Qanuk00 »

Hoi @Alp , welkom op het forum!

MS kent vele gezichten, ook dit herken ik in dat beeld. Mocht je er teveel last van hebben, dan raad ik je aan te overleggen met de neuroloog. Deze kan beoordelen of het neuro pijn is, hier is dan ook medicatie voor.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Alp

Re: Ms en pijn?

Bericht door Alp »

Dankjewel voor je antwoord. Diagnose is gevallen na Mri(verschillende letsels hersenen 'nog' niet in ruggemerg) en lumbaalpunctie. Net gestart met Zeposia. Alhoewel ik me comfortabel voel bij mijn neuroloog geeft hij me soms de indruk niet 100 procent zeker te zijn. Maar hij heeft dan ook al vaak gezegd dat er geen typische Ms bestaat.
Ik ga het bespreken.
Marina

Re: Ms en pijn?

Bericht door Marina »

Hoi Alp,

Welkom hier!
Een zeurend, branderig wat pijnlijk gevoel in armen en/of benen herken ik wel.

Het is soms moeilijk om zeker te weten of een klacht door de MS komt wanneer deze ook andere oorzaken kan hebben. Om meer zekerheid te krijgen zou je deze klacht eveneens met je huisarts kunnen bespreken.
De neuroloog zou eventueel medicatie kunnen voorschrijven tegen deze pijn.

Ik zou je ook willen aanraden om je vraag nog een keer te stellen in "MS Regulier". Daar komt deze eerder onder de aandacht van forumdeelnemers dan in "Even voorstellen".
Alp

Re: Ms en pijn?

Bericht door Alp »

Met die klacht ben ik reeds meer dan een jaar geleden naar de huisarts gegaan en daar na 4 bloedonderzoeken alle andere zaken uitgesloten. Mij lijkt het zeker geen toeval. Ik heb het gepost 😊
Marina

Re: Ms en pijn?

Bericht door Marina »

Bericht verplaatst naar "MS regulier". Zie: viewtopic.php?t=7784
Klick

Re: Ms en pijn?

Bericht door Klick »

welkom hier @Alp
ik ga even naar regulier ;)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp