Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Cholesterol

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
helliebv

Cholesterol

Bericht door helliebv »

ik wil eens vragen of er mensen zijn met ms en een te hoog Cholesterol hebben.
wat voor pillen er worden gebruikt,die de minste bijwerkingen hebben bij ms.
mijn huisarts komt er niet uit wat die voor moet schrijven?
ik heb er al verschillende geprobeerd maar krijg er spierzwakte van en vermoeidheid.
iemand een idee of gebruikerservaring graag!!
Candy † 2-12-2016

Bericht door Candy † 2-12-2016 »

Bij mij werkt lipitor (atorvastatine) werkt bij mij heel goed. Ik heb geen last van bijwerkingen.

Maar dat betekent niet, dat iedereen hetzelfde ervaart.
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

In de reguliere geneeskunde wordt wel Lipitor of Simvastatine gebruikt. Deze middelen kennen echter nogal wat bijwerkingen!

Maar via een homeopatisch / orthomoleculair arts kun je Vit. B3 (i.e. nicotinezuur) voorgeschreven krijgen. Dit is een natuurlijke cholesterolverlager.

Ik vind dit een uitstekend middel! Heeft tevens de werking om de bloedvaten wijd open te zetten.

Groetjes,

Saskia
PS Google maar eens op nicotinezuur / niacine
joge

Bericht door joge »

Ik gebruik al jaren simvastatine, 80 mg. Niet omdat ik een hoog cholesterol had of heb. Maar omdat uit onderzoek lijkt dat mensen met MS die dit gebruiken minder nieuwe leasies hebben. Een prettige bijwerking!
Dannifan

Bericht door Dannifan »

Ik gebruik nu 2 jaar Lipitor 40 en van bijwerkingen heb ik nooit iets gemerkt.
PieterE

cholesterol

Bericht door PieterE »

cholesterol

ik heb zelf ook een te hoog cholesterol sinds het gebruik van Fingolimod.
Gebruik hier simvastine 40 mg tegen, zelf geen aanwijsbare bijwerkingen gehad.
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

[B]@Joost,[/B]

Waar heb je de informatie vandaan, dat Simvastetine een gunstige werking heeft bij MS?

Overigens verbaast het mij, dat je zo'n zwaar middel neemt terwijl er geen sprake is van een te hoog cholesterolgehalte.

Zou het fijn vinden, wanneer je er iets meer over wilt vertellen.

Groetjes,

Saskia
annette54

Bericht door annette54 »

[QUOTE=helliebv;841942]ik wil eens vragen of er mensen zijn met ms en een te hoog Cholesterol hebben.
wat voor pillen er worden gebruikt,die de minste bijwerkingen hebben bij ms.
mijn huisarts komt er niet uit wat die voor moet schrijven?
ik heb er al verschillende geprobeerd maar krijg er spierzwakte van en vermoeidheid.
iemand een idee of gebruikerservaring graag!![/QUOTE]


[B]ik begrijp niet goed waarom je niet wordt doorverwezen naar een internist met ervaring in cholesterol.[/B]
deze kan beter inschatten wat bij jou past en controleren op vitale functies ( nier en leverfuncties)

ik heb [I]familiaire hypercholesterolemy[/I], dat betekent dat ik erfelijk belast ben en dat ook een dieet er weinig toe doet.

vanaf 1989 gebruik ik Zocor in een oplopende hoeveelheid.
tégen mijn zin. omdat de bijwerking ook bij mij spierzwakte is en door de ms heb ik al niet zo veel te bieden.
ik heb verschillende soorten uitgetest maar helaas, zocor bleek toch de minst schadelijke[B] voor mij.[/B]

let wel:.... voor mij!!! elk lichaam reageert anders.

als je wilt weten wat ik getest heb, stuur maar een pb.
Jildau

Bericht door Jildau »

[COLOR="Purple"]
@Annette
De meeste medicatie voor behandeling
van cholesterol hebben bijwerking op de MS,
evenzo ook mensen zonder MS kunnen spierpijn krijgen.

Ik heb zelf gekozen ze niet meer te gebruiken
wat wel inhoud dat ik extra-rekening moet houden met de voeding.

Een bezoek aan de internist kan je de juiste informatie verstrekken over de medicatie en andere mogelijkheden voor het tegengaan van te hoge cholesterol!
[/COLOR]
helliebv

Bericht door helliebv »

wat pieterE zegt klopt ik gebruik ook Fingolimod.

en sinds dien een te hoog cholesterol door het gebruik ervan.

ik het umc roterdam waar ik mee doe met het onderzoek zeggen ze dat het daar niet van komt,daar voor had ik nergens last van??

dus willen ze ook niets voor schijven en moet ik naar de huisarts,
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp