Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

medicatie voor extreme vermoeidheid?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 :feest: :feest: :feest: :feest: :feest: :feest: :feest:

wat fijn!!
super gaaf dat je jezelf herpakt hebt en voor jezelf bent opgekomen!! met resultaat, wauw!

ik ben zo nieuwsgierig wat het met je gaat doen! ik hoop net zoveel als voor @Viridis en mij!!

er borrelen gelijk allemaal vragen bij me op 😂 (heb je het al opgehaald? wanneer ga je starten? wil je ons meenemen in je start?…. enz enz) maar hou me in, want ja zo snel kan dat niet.. en voor het starten heb je wel even de tijd nodig..

:feest: :feest: :feest: :feest: :feest: :feest: :feest: :feest:
Steenbokje76

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Steenbokje76 »

@jelly en @Klick ,

bedankt voor jullie reacties :goed:

@Klick

Ik was gisteren ook echt enorm blij en vandaag ook wel, al moet er nog wel reactie komen van de huisarts.

Mijn huisarts moet nog eerst haar akkoord geven om mij het voor te willen gaan schrijven en mij onder controle te houden.
Hoop echt dat ze ook akkoord gaat, aangezien er nu een akkoord is vanuit de neuroloog!
Zal nog wel ff paar werkdagen overheen gaan.

Maar ik houd jullie zeker op de hoogte.
Ik hoop uiteraard ook dat het voor mij het gebruik van ritalin heel positief zal uitwerken. :-)

Het voelt echt als een overwinning! Maandag een afwijzing, donderdag na mijn email toch nog een akkoord!!

Ik had ook in mijn email gezet,, dat ik niet zou opgeven om hiervoor te strijden. :duivel:

Ik heb nog wel wat vragen mbt het gebruik maar stel die even in jouw eigen draadje.
Viridis

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Viridis »

:goed: @Steenbokje76 Geweldig nieuws, chapeau!!!

Wat ontzettend tof dat het je is gelukt, dat je voor elkaar hebt gekregen waar je voor aan het strijden was. Daar mag je gerust enorm trots op zijn :)

Ook al heb je het dan nog niet in huis, maar het lijkt mij dat jouw HA dat niet zal afweren.

Wat alcohol betreft, die vraag heb ik ook aan mijn neuroloog gesteld en het antwoord was dat dat af en toe prima kan, maar dan wel nadat het is uitgewerkt. Een upper en een downer gaan niet zo lekker samen.
En persoonlijk vind ik het ook zonde van de Methylfenidaat werking :)
Dus beide middelen samen heb ik geen ervaring mee, maar het gaat prima na die 4 uur.

Ik slik ook Vitamine C, heb daar geen verschil in gemerkt.

Ik ben ontzettend blij voor je :klap: :goed: :joepie:
En hoop enorm dat het je goed gaat doen...
Marina

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Marina »

Geweldig...wat heb jij je snel herpakt en wat ben je goed voor jezelf op gekomen en alles ook uit de kast getrokken.. :girlpower: :girlpower: :klap:!!! Had wel verwacht dat je je zou herpakken maar ik had niet verwacht zo'n positief bericht zo snel van je te lezen :wauw: :D. Gefeliciteerd met het fantastische resultaat dat je toch mag beginnen :feest: :feest: :bloem: !!!

Het lijkt mij ook niet dat je huisarts hier haar medewerking niet aan zal willen verlenen. Maar zal voor de zekerheid voor je duimen ;) :thumbup: !!!
Steenbokje76

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Steenbokje76 »

@Viridis en @Marina

Bedankt voor jullie super lieve berichten. Doet me goed om te lezen. :zon:
Ja het was een strijd. 2 keer afgewezen, maar gelukkig de 3e keer een akkoord.

Vind het wel jammer dat als je als patiënt minder mondig bent of het lukt je om andere redenen niet om te 'strijden' dat je dan
gewoon geen ritalin zou hebben gekregen.

Ik hoop enorm dat ik er positief resultaat mee ga behalen, zodat mijn neuroloog (en daardoor dan mss ook weer andere neurologen) bereidwilliger wordt om andere ms patiënten te helpen die kampen met extreme (mentale) vermoeidheid.

Ik kreeg gisteren einde dag een bericht van mijn huisarts dat ze akkoord ermee gaat en dat ze het recept naar de apotheek had gestuurd!

En.... Gisteren avond heb ik de ritalin al uit de automaat gehaald bij de apotheek!! :feest:
Jelly

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Jelly »

@Steenbokje76

Ah super nu is het definitief en kun je gaan starten!!!🥳🥳

Heel benieuwd naar jouw ervaring met ritalin.....
Klick

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 heb je ook die van mylan?
super gaaf!
hoe voel je je? las dat je de eerste hebt genomen :wauw:

de eerste dag voelde ik me vreemd in mn hoofd, het werkt al na 30min ongeveer bij mij. in de eerste dagen wast de overgang heftig (beide kanten op) maar dat ebt weg als je beter in balans bent qua nachtrust.
Marina

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Marina »

Steenbokje76 schreef: 25 mar 2023, 09:13 Ja het was een strijd. 2 keer afgewezen, maar gelukkig de 3e keer een akkoord.
Gelukkig is het bekende spreekwoord hier ook op gegaan :D !
Vind het wel jammer dat als je als patiënt minder mondig bent of het lukt je om andere redenen niet om te 'strijden' dat je dan gewoon geen ritalin zou hebben gekregen.
Lief dat je daar aan denkt :) :thumbup: !
Ik denk wel dat anderen in ieder geval moed kunnen halen uit je strijdvaardigheid en succes om niet op te geven :zon:.
Misschien ook dat de MS Vereniging nog een rol kan spelen hierin..?
Ik hoop enorm dat ik er positief resultaat mee ga behalen, zodat mijn neuroloog (en daardoor dan mss ook weer andere neurologen) bereidwilliger wordt om andere ms patiënten te helpen die kampen met extreme (mentale) vermoeidheid.
Mooi!! En ik hoop het van harte met je mee!!
Ik kreeg gisteren einde dag een bericht van mijn huisarts dat ze akkoord ermee gaat en dat ze het recept naar de apotheek had gestuurd!
Super!!! Ik hoop dat je er net zoveel baat bij zult hebben als Viridis en Klick!!!
Laatst gewijzigd door Marina op 25 mar 2023, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Klick

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Klick »

Marina schreef: 25 mar 2023, 14:22 Misschien ook dat de MS Vereniging nog een rol kan spelen hierin..?
ik hoop het! Dat icm dat ms research het laat onderzoeken (en financieren.. want van de markt komt het niet)

ik ben enorm in tweestrijd, aan de ene kant wil ik het van de daken schreeuwen dat dit echt werkt bij cognitieve problemen, iig als je zoveel last hebt van prikkels als ik.
aan de andere kant ben ik ook voorzichtig, omdat ik het zelf nog maar zo kort gebruik en het voor geen goud meer kwijt wil.
Klick

Re: medicatie voor extreme vermoeidheid?

Bericht door Klick »

@Steenbokje76 waar zou je ha allemaal op moeten letten volgens je neuroloog? (voorzover ik weet wordt er bij mij nergens op gelet..)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp