Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

oud jaar

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klick

oud jaar

Bericht door Klick »

het is weer oud jaar…

voor de meeste mensen betekent dat denk ik feest met familie en vrienden. voor jullie ook?

mensen kijken uit naar champagne ploppen en vuurwerk afsteken, vanmiddag carbid en vooral vanavond veel drinken.

ik gun iedereen zn feest, maar ik moet er niet aan denken, ben wel jaloers op de energie.. ik hoop alleen dat ik vannacht kan slapen.
Marina

Re: oud jaar

Bericht door Marina »

Hier ook geen feest met familie en vrienden, maar rustig achter de laptop en op de bank oudejaarsconference kijken e.d.
Ik heb er ook 'de kracht niet meer voor'. En een alcoholisch drankje of 2 is m'n max. geworden, anders krijg ik de neiging te vallen en is het geen feest(je) meer ;).

Hier wordt al dagen wat af geknald (ondanks het vuurwerkverbod :ogen: ). Ben er al bijna aan gewend geraakt ;).
Ik wens je een zo goed mogelijke nachtrust toe!

Prettige jaarwisseling gewenst voor iedereen, op haar of zijn manier!
Laatst gewijzigd door Marina op 01 jan 2023, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Steenbokje76

Re: oud jaar

Bericht door Steenbokje76 »

Ik ben dit jaar (net als vorig jaar) ook gewoon thuis met mijn 2 katten en mss komt mijn zusje straks nog. Veel vuurwerk hier ook ... hoeft voor mij (en mijn katten) niet ,die herrie.

Vind deze dag wel altijd een mooi moment om het afgelopen jaar te overdenken. Word er alleen niet vrolijk van, maar hoop altijd dat het volgende jaar toch beter wordt!! Zonder hoop en vertrouwen ben je nergens dus ik blijf hoop houden :-)

Net lekker een appelbeignet gegeten en straks misschien een glaasje of 2 rosé bubbels. Kan alleen ook niet meer goed tegen teveel alcohol sinds de MS (en ook niet in combi met de medicatie). Zou morgen een nieuwsjaarsfeestje met vriendinnen hebben, maar daar heb ik helaas nog echt te weinig energie voor.. en er zijn teveel prikkels. Was ook beetje te optimistisch gedacht zo midden in een opstart van een behandeling.

Wens jullie allen een fijne oudejaarsdag en goede jaarwisseling, op naar een zo goed mogelijke gezondheid in 2023!!!
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: oud jaar

Bericht door Qanuk00 »

Heerlijk met z'n tweetjes de oudejaarsconference van Claudia de Breij kijken, met een kop thee en een appelflap. Om 00.00 uur even een paar slokjes brut om te toasten op het nieuwe jaar, ik laat de alcohol verder graag achterwege met de hoeveelheid medicijnen die ik krijg.

Op naar een nieuw en hopelijk beter jaar!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: oud jaar

Bericht door Klick »

het geknal viel hier gelukkig mee, een paar pijlen in het begin van de avond en even een uur om twaalf uur dat potten en geknal af ging..

ik heb me rustig gehouden, ook ik kan niet zo tegen drank als vroeger. meer dan 1 glaasje krijg ik last van, dat wil zeggen dat ik de volgende dag 50% minder energie heb en van iets wat al minimaal is is dat t niet waard.
Steenbokje76

Re: oud jaar

Bericht door Steenbokje76 »

@Klick klopt wat je zegt m.b.t. alcohol. Dag erna ben je dan weer een deel van je energie kwijt. Zo zonde! Is het idd niet waard.
Energie is een zeer kostbaar iets om te behouden.
Marina

Re: oud jaar

Bericht door Marina »

Fijn dat het geknal bij jou meeviel Klick! Hopelijk heb je dan ook niet slecht geslapen?

Hoop dat iedereen de nacht goed of redelijk slapend is door gekomen en wil bij deze ook iedereen een zo goed en gezond als mogelijk 2023 toewensen !
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: oud jaar

Bericht door Toeter »

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!

Ik vind oud en nieuw heel leuk en ook vuurwerk fantastisch om naar te kijken, maar dit jaar kwam het even niet van een feest en dat is ook niet erg. Met jonge kinderen is dat ook lastig te regelen.

Ik heb met alcohol juist een andere ervaring: ik doe het er juist beter op? Het werkt bij mij als een soort prikkeldemper en ik hou de avond ook langer vol. Als ik het aantal drankjes beperk tot ongeveer 4.

Ik heb een hele slechte nacht gehad vanwege mijn zoontje die steeds bang wakker werd van de knallen en dus wat drankjes gedronken, maar het gaat eigenlijk wel vandaag.

Ik ben zelfs nog op visite geweest net.

Vanavond val ik wel om 19.30 in slaap. Prima.
Klick

Re: oud jaar

Bericht door Klick »

Marina schreef: 01 jan 2023, 12:43 Fijn dat het geknal bij jou meeviel Klick! Hopelijk heb je dan ook niet slecht geslapen?

Hoop dat iedereen de nacht goed of redelijk slapend is door gekomen en wil bij deze ook iedereen een zo goed en gezond als mogelijk 2023 toewensen !
ik heb redelijk geslapen, de wakkere momenten kwamen iig niet door het vuurwerk!

iedereen een gelukkig 2023!!!
Klick

Re: oud jaar

Bericht door Klick »

Toeter schreef: 01 jan 2023, 13:52
Ik heb met alcohol juist een andere ervaring: ik doe het er juist beter op? Het werkt bij mij als een soort prikkeldemper en ik hou de avond ook langer vol. Als ik het aantal drankjes beperk tot ongeveer 4.
bijzonder @Toeter , lijkt me heerlijk 😊
de avond zelf gaat bij mij dan ook prima, het is vooral de dag erna.. dan ben ik echt n wrak. en dat heb ik vooral na wijn, meer dan 1 is bingo. van rum heb ik dat niet… wat ik vervolgens weer niet snap, maar ok
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp