Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zweverig dronken gevoel

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jelly

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door Jelly »

@D-Cheryl

Respect hoe je hier mee om bent gegaan en gaat! Hoe je enigzins een balans hebt gevonden om het iets onder controle te houden.
D-Cheryl

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door D-Cheryl »

Dank je.

Net als Klick zoek ik wel af en toe de grens op, hoewel niet dagelijks maar wel als ik bv een uitstapje of feest heb. Dan is mijn hersteltijd wel langer, ook omdat ik dan de middagrust oversla, maar dat is allemaal nu een kwestie van plannen.
En dat plannen heb ik geleerd bij de ergotherapeut: ze hielp me inzicht te krijgen in energiemanagement, in de belasting die activiteiten geven, in de signalen van overbelasting van mijn lichaam leren kennen en wat ik kan doen om hiervan te herstellen.

Ik kan er ondertussen gelukkig redelijk mee spelen, het is flexibeler dan voorheen zolang ik maar op tijd terugkeer naar mijn basis.

Succes met jouw zoektocht verder, en wie weet heb je iets aan mijn verhaal!
Alp

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door Alp »

Herkenbaar en voor mij ook de klacht waarmee ik uiteindelijk bij de neuroloog terecht ben gekomen na reeds meer dan een jaar andere vage klachten. Heel eng vond ik het want ik kon ook niet op simpele woorden komen en leek wel een kortsluiting in mijn hoofd. Bleek dus een opstoot te zijn...
Zonnetje79

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door Zonnetje79 »

Jeetje... eindelijk iets herkenbaars. Al maanden voel ik me vreselijk raar in mijn hoofd.
X licht duizelig ( niet echt duizelig aar id meer alsof ik gisteren de hele dag op een boot heb gezeten)
X als ik binnen ben gaat het wel maar buiten hou ik het liefst iemand vast.
X erg beperkend vooral met boodschappen doen

Je word er zo onzeker van. Morgen naar de kno arts om dingen uit te sluiten.

Ms verpleeg weet er al van.

Maar ik hoop in ieder geval dat het snel overgaat.
D-Cheryl

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door D-Cheryl »

Straat oversteken is spannend dan hè?
Ik kocht daarom destijds mijn eerste wandelstok: mijn balans was heus oké, maar ook als ik bv dan een zebrapad nam wilde ik dat de automobilisten zouden kunnen *zien* dat ik meer tijd nodig heb.

Ben ik met anderen, leg ik bv mijn hand op hun schouder bij het oversteken. Dat is dan al voldoende om mezelf recht te houden.
Ik ging al eens op groepsreis naar Marokko en mijn groepsgenoten wisten dit (en vonden het geen enkel probleem). Vooral onbekend gebied is ineens een stuk lastiger

En in de supermarkt bv altijd een wagentje voor de stabiliteit...
Klick

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door Klick »

dit de post van @D-Cheryl http://forum.msweb.nl/viewtopic.php?t=1328

het is voor mij heel herkenbaar! je alleen beperken tot wat op je lijstje staat omdat in de supermarkt keuzes maken onmogelijk is :ja: :ja:
ik was altijd na het groenteschap (de eerste die je tegenkomt) al compleet een zombie door de overprikkeling. ik nam altijd de kar, want dan hoefde ik niet te zoeken naar met wie ik was maar werd er naar mij gezocht….

ik praat in de verleden tijd, ja idd :ja: want door rita is alles veranderd!
ik heb nieuwe smaken chocolade ontdekt! ja het laatste schap! jaren niet meer kunnen zoeken wat nu wel weer kan!
D-Cheryl

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door D-Cheryl »

@Klick : ik heb misschien iets gemist, wat of wie is Rita? :)
Nessa

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door Nessa »

@D-Cheryl Klick gebruikt sinds een tijdje Ritalin, afgekort Rita. In dit topic kun je er meer over lezen: viewtopic.php?t=7828
Klick

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door Klick »

D-Cheryl schreef: 05 jun 2023, 16:21 @Klick : ik heb misschien iets gemist, wat of wie is Rita? :)
sorry 😂
ik gebruik methylfenidaat, maar omdat dat hetzelfde is als ritalin en ik dat veel fijner vind bekken noem ik het ritalin. in het methylfenidaat/ritalin topic hebben we het omgedoopt naar onze vriendin rita.
Klick

Re: Zweverig dronken gevoel

Bericht door Klick »

Nessa schreef: 05 jun 2023, 17:28 @D-Cheryl Klick gebruikt sinds een tijdje Ritalin, afgekort Rita. In dit topic kun je er meer over lezen: viewtopic.php?t=7828
😂 ik ben op volgorde gaan lezen.. en heb dus net hetzelfde gezegd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp