Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Daten

Hier kun je contacten leggen, uitjes organiseren of geplande uitjes onder de aandacht brengen.
Jelly

Daten

Bericht door Jelly »

Hoi,

Tips/ervaringen gevraagd hoe om te gaan met daten en het hebben van MS, ik ben bang om hierdoor afgewezen te worden.


Groetjes
Klick

Re: Daten

Bericht door Klick »

hoi @Jelly
ik heb zelf geen ervaring, maar weet dat er zeker hier op het forum wel ervaring is (meerdere keren over gelezen)

dit is een voorbeeld van als ik zoek met de zoekfunctie (rechts boven) op daten
search.php?keywords=daten
Steenbokje76

Re: Daten

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

Ik snap je angst om afgewezen te worden door de ms en in mijn geval ook vooral vanwege het niet meer werken.

Het enige wat ik kan zeggen is: blijf bij je eigen gevoel en doe wat jij denkt wat goed is.
Ga andere mensen niet 'pleasen' door de waarheid te verzwijgen. Dit kost alleen maar energie, ik spreek uit ervaring.

Ja, sommige daters zullen afhaken.. en dat mag. Beter zo snel mogelijk het kaf van het koren scheiden door eerlijk te zijn over je ms.

Ik heb alles geprobeerd... pas na een tijd vertellen of juist direct...
maar daters komen vooraf ook met vragen als: wat doe je voor werk? hoe was het op je werk? en hoe was je dag?
Ik werk zelf niet meer dus dan zou ik al direct moeten gaan liegen...

Zelf vind ik dat niet vol te houden om verhalen te gaan verzinnen.
Als jij nog wel werkt, kun je het evt. op een later moment vertellen.

Maar er is geen goed of fout hierin.. het is meer dat je het moet gaan ervaren.
En denk maar zo: je bent het echt wel waard om de liefde te vinden, ook al heb je toevallig MS.
Niemand is perfect.
Jelly

Re: Daten

Bericht door Jelly »

@Steenbokje76

Ik heb inmiddels contact met een leuke man die het geen enkel probleem vindt dat ik ms heb.

Hij vroeg in het begin van ons contact of ik ook kinderen heb en/of ik nooit de wens heb gehad.

Ik heb hem toen verteld over mijn ms.

Aankomende zaterdag onze eerste date....
Steenbokje76

Re: Daten

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

Leuk dat je zaterdag een date hebt!

Merk zelf dat mijn potentiële dates vooral schrikken van de combinatie ms èn niet meer werken.
Want met 47 jaar (zo oud ben ik) behoor je in principe nog te werken volgens velen.
En mensen kijken er toch beetje schuin naar als ze zelf nog wel (fulltime) werken en 's ochtends er vroeg uit moeten om naar werk te gaan.

"Wat zal ze dan de hele dag aan het doen zijn als ze niet werkt etc etc of verveel je je niet "
Pfff..
Dat soort dingen.

Heb ik helaas nu al aantal keren meegemaakt. Dan denk ik ; waar bemoei je je mee? Je hoeft toch niet mijn rekeningen te betalen oid ?
Dat lukt me nog steeds prima zelf.

Daarom nu wat voorzichtiger aan wie ik info deel over mijn ms en niet meer werken. Blijft een uitdaging.
Al kun je de reactie toch vaak niet voorspellen .
Is altijd afwachten.

Fijn dat je een goede reactie kreeg van je aanstaande date. :-)
Jelly

Re: Daten

Bericht door Jelly »

@Steenbokje76

Wat naar dat men zo gaat denken over het wel of niet werken op je 47ste. Je bent met een reden thuis.

De omgeving of potentiële dates trekken vaak snel conclusies of gaan het invullen, zwaar irritant..

En wat je zegt bemoei je er niet mee, jij betaald de rekeningen ed.

In mijn omgeving weet ook niet iedereen dat ik ms heb ook om bovenstaande te voorkomen want je ziet niks aan mij..
Steenbokje76

Re: Daten

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

Ja is zeker zwaar irritant.

Aan mij zie je ook niets als ik mijn orthese niet draag en ik niet ver hoef te lopen.

Mijn omgeving weet het wel. Dan bedoel ik de mensen die dichtbij me staan en sommige buren.
Want soms zien ze me lopen met orthese en dan wordt er toch schaamteloos gevraagd wat er aan de hand is ;-)
Dan ben ik wel eerlijk.

Maar het is nog steeds wennen, ook al heb ik de diagnose 'al' sinds jan 2021.
Dus alweer 2 jr.

Vind het sowieso een leerproces, zeker met betrekking tot daten en daarin kies ik zelf de mensen met wie ik dingen deel.
Net als jij.
Jelly

Re: Daten

Bericht door Jelly »

@Steenbokje76

Bij mij weten de mensen die mij dierbaar zijn dat ik ms heb.

Ik ben nog werkzaam, naar sommige collega's ben ik open en eerlijk hoe ik mij voel en die leven oprecht mee.

Er zijn ook collega's die trekken al snel conclusies zo van ach iedereen is wel eens moe etc...

Het is en blijft een leerproces ook al heb ik al sinds 2006 de diagnose.

2 jaar de diagnose dat is nog erg kort..

Ook betreft daten blijft het een
leerproces.
Ik merk aan mezelf dat ik daardoor mijn grens wel moet aangegeven.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Daten

Bericht door Toeter »

Hoe is je date gegaan??
Jelly

Re: Daten

Bericht door Jelly »

@Toeter

Is helaas door familieomstandigheden niet doorgegaan...

Er komt zeker binnenkort een vervolg afspraak!!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp