Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Twee duidelijke witte plekjes

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Saliha

Twee duidelijke witte plekjes

Bericht door Saliha »

4 jaar geleden heb ik een mri gekregen.

Vandaag krijg ik te horen en te zien dat die hersenuitslag van 4 jaar geleden 2 witte plekjes aangeven.
1 grote en 1 kleine witte plek in mijn hersen, dit kreeg ik 4 jaar geleden niet te horen, pas bij herziening van de mri van vandaag, die 4 jaar geleden is genomen. Maar de neuroloog zegt dat het normaal is 2 plekjes omdat het op andere plekjes voorkomt, en dit niet aanduidt op ms op eigenlijk helemaal niks. Maar ze zegt wel dat er witstof is gevonden en ze heeft me laten zien waar. Beetje in het midden vooraan van de hersen vrij groot wit plekje en kleintje aan de andere kant.

Nu krijg ik een nieuwe mriscan, van mijn hoofd en nek, om te kijken of ik een of meer plekjes bij heb gekregen.

Neuroloog vroeg mij wel 3 keer of ik niet en of nooit heb gerookt. Ik heb nooit gerookt. Nooit drugs, nooit geblowd.
Ik vind dit zelf een raar verhaal, ze zegt dat mensen die roken veel witte plekjes vertonen.

Ik ben doorverwezen door de fyshio na se H-arts en vervolgens door de huisarts na het ziekenhuis en die hebben duidelijk beperking waargenomen. Ik voel dagelijks enorme tinteling in mijn voet been en steeds vaker ook in mijn arm. Over heel mijn lichaam alsof ik in een speldenspons ben gestapt. Mijn linkerbeen sluimert gewoon zijn eigen weg op.

Neuroloog voelde niks maar ze had niet dezelfde testjes gedaan als de fyshio en huisarts.

Ik moet nu een maand wachten op een mriscan.

Wat is jullie mening en advies over. Mijn grote dank alvast!
Klick

Re: Twee duidelijke witte plekjes

Bericht door Klick »

hi @Saliha
wat vervelend! het komt ook een beetje op mij over alsof het niet goed klikt met je neuroloog.

het kan zijn dat er nog geen diagnose gesteld kan worden omdat het niet op een specifieke plek zit of omdat er nog geen verschil in tijd is aangetoond.

het kan ook zijn dat de arts aan iets anders denkt.

je kan altijd een 2nd opinion aanvragen. en omdat je hier bent denk je misschien dat het ms zou kunnen zijn, vraag die dan aan bij een ms neuroloog.
Saliha

Re: Twee duidelijke witte plekjes

Bericht door Saliha »

Ze had het inderdaad ook over ms. Ze zei dat ze een nieuwe scan wilde maken om te kijken of er meer witstof is ontwikkelt. Witte plekjes.
Ze vertelde dat ze mij niet meteen bang wilde maken, maar omdat de fyshio en huisarts beide daaraan dachten en nu toch witstof is vernomen in de scan van 4 jaar geleden was het logisch een nieuwe scan te maken.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Twee duidelijke witte plekjes

Bericht door Toeter »

Hallo @Saliha

Ik ben wel benieuwd waarom er 4 jaar geleden een MRI is gemaakt? Wat voor klachten had je toen? Zijn die helemaal weg gegaan?

Dat de neuroloog de afwijking in je been niet voelt, komt heel vaak voor, maar dat betekent niet dat het er niet zit.

Ik scoor bij veel testjes 'gemiddeld voor mijn geslacht en leeftijd', terwijl ik toch echt voel dat ik daar klachten heb. Balans bijvoorbeeld. Blijkbaar was mijn normale balans bovengemiddeld goed.

Een maand wachten klinkt heel lang, maar als het daadwerkelijk MS is, komt het niet aan op een maand.

Sterkte met wachten!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp