Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Stekend warm gevoel in hoofd

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jelly

Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Hoi,

Wie herkent deze klachten.
Een warm stekend gevoel links in het hoofd, wat doortrekt naar de nek en weer terug.
Gevoel of beide ogen ook niet goed samenwerken, Een soort storing zeg maar.
Had gisteravond ook een doof gevoel in m'n wang dit is weer weg. Linker schouder ook regelmatig een doof gevoel.
Laatst gewijzigd door Jelly op 25 jan 2023, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Toeter »

Hallo Jelly,

Ik zou je willen adviseren om eerst uit te laten sluiten dat het geen hersenbloeding is.

Pijn in je hoofd met neurologische klachten erbij is niet goed.

Een schub van MS geeft over het algemeen geen pijn in je hoofd. Kan vast wel, maar het is niet het eerste waar je aan moet denken.

Dus bel alsjeblieft de huisarts en laat eerst alle mogelijke oorzaken uitsluiten voordat het op de MS geschoven wordt.

Sterkte!
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Hoi Toeter,

Ms verpleegkundige heeft contact met neuroloog gehad. Ze dacht niet aan een hersenbloeding of tia, omdat de klachten komen en weer verdwijnen. De klachten beginnen vanuit de aanhechting nek/hoofd.
Zweverig gevoel en verdoofd schouder al weken last van, ook per dag wisselend. Zicht linker oog sinds diagnose 2006 verminderd en wisselend kwa sterkte. Vooral bij vermoeidheid wordt het zicht minder. En vermoeiend word je wel door dat zweverige gevoel de gehele dag...
Heb volgende week dinsdag een afspraak met neuroloog. Morgen afspraak met fysiotherapeut. Ivm spierspanning in de nek wat deze klachten kan veroorzaken.
Steenbokje76

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

Zijn er bij jou ooit afwijkingen gezien in de nek zoals discopathie oid van de nekwervels waardoor zenuwwortels mogelijk beïnvloed kunnen worden?

Dit kan ook die klachten geven in de aanhechting van de nek,het achterhoofd, de schouder, arm etc.
Ook kun je een zweverig/ duizelig gevoel krijgen.

Ik kan je oogklachten en wang niet verklaren. Dit lijkt me niet vanuit de nek kunnen komen.

Wellicht heb je een terugval (schub), waardoor allerlei klachten nu ineens erger worden/ of ontstaan?
Heb je veel stress of spanning gehad de laatste tijd?
Dit kan ook een terugval triggeren (weet ik uit ervaring helaas)

Hoop dat de neuroloog di. iets voor je kan betekenen.
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Zijn er bij jou ooit afwijkingen gezien in de nek zoals discopathie oid van de nekwervels waardoor zenuwwortels mogelijk beïnvloed kunnen worden?

Ik heb in maart een mri van hersenen, nek en rug gehad. Dan had het daar zichtbaar moeten zijn.
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Wellicht heb je een terugval (schub), waardoor allerlei klachten nu ineens erger worden/ of ontstaan?
Heb je veel stress of spanning gehad de laatste tijd?
Dit kan ook een terugval triggeren (weet ik uit ervaring helaas)

Dit gaf de ms verpleegkundige idd ook aan..laatste tijd wel veel onzekerheden meegemaakt waardoor het idd de ms kan triggeren...
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Dit kan ook die klachten geven in de aanhechting van de nek,het achterhoofd, de schouder, arm etc.
Ook kun je een zweverig/ duizelig gevoel krijgen.

Deze klachten zijn precies de klachten die ik momenteel ervaar. Met daarbij af en toe gevoelstoornis in benen.
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Dit kan ook die klachten geven in de aanhechting van de nek,het achterhoofd, de schouder, arm etc.
Ook kun je een zweverig/ duizelig gevoel krijgen.

Ik hoop dat de fysiotherapeut morgen een plan van aanpak kan maken, bovenstaande klachten ervaar ik al tijden helaas. Had wat eerder naar de fysiotherapeut kunnen gaan maar helaas weinig energie en geen vervoer.
Steenbokje76

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

In de MRI beelden van de nek hadden dan wel afwijkingen zichtbaar moeten zijn idd.
Heb zelf namelijk ook aantal van die klachten die je opnoemde. Ik heb wel wat afwijkingen, discopathie en extra botvorming in aantal nekwervels helaas.

Snap ik ja dat fysio lastig is bij weinig energie (en je dagelijkse klachten). Daar zat ik ook regelmatig mee.
Je moet dan steeds een drempel over.
En helaas voor langere tijd om effect te hebben èn houden.

Succes morgen bij de fysio.
Wie weet kunnen ze iets voor je betekenen daar.
Jelly

Re: Stekend warm gevoel in hoofd

Bericht door Jelly »

Dankjewel Steenbokje!

Nervus occipitalis neuralgie, kwam ik nog tegen tijdens mijn Google sessie. Kan ook nog een optie zijn ivm die warme steken vanuit de nek.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp