Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Overactieve blaas

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jelly

Re: Overactieve blaas

Bericht door Jelly »

Jelly schreef: 15 feb 2023, 13:29 Bij navraag wordt het niet vergoed, ik heb ze nu bij bol.com besteld. Ze zijn nu ook verkrijgbaar in zwart.
Ik ben van plan ze alleen te gebruiken wanneer ik van huis ga.
Zoals @Marina aangeeft voor het geval dat...
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Overactieve blaas

Bericht door Toeter »

Merken jullie ook effect van koffie?

Bij mij zijn de blaasklachten nog redelijk mild, maar na het drinken van koffie merk ik echt dat de blaasirritatie en plasbuis spasmen toenemen.

Laat ik nou erg van koffie houden...
Jelly

Re: Overactieve blaas

Bericht door Jelly »

@Toeter

Hier ook een koffieleut!

Heel herkenbaar dit prikkelt mijn blaas enorm dus wanneer ik weg moet drink ik geen koffie.. of ik beperk het tot 1 kopje.
Billy

Re: Overactieve blaas

Bericht door Billy »

Het wordt bij mij steeds meer. Koffie drink ik niet. Maar koolzuur kan ik ook niet tegen, mandarijntjes, en nu ook al drop :huh: . Zuur zoals vitamine c... Aandrang is veel sterker.

Wordt ook vermeld veel sites, welke producten beter te vermijden. Alcohol schijnt ook extra klachten te geven.
Nessa

Re: Overactieve blaas

Bericht door Nessa »

Alcohol prikkelt de blaas ook. Van koolzuur heb ik ook last. Bier drinken is dus dubbel feest... Dat wordt een dikke Tena dragen deze carnaval :tralala:
Marina

Re: Overactieve blaas

Bericht door Marina »

Jelly schreef: 15 feb 2023, 09:24 Ik heb er wel minder last van maar de week voor de menstruatie kan ik het moeilijk ophouden.
En het is daarbij ook een stuk onzekerheid het geen vertrouwen hebben in je blaas. Het is zo wisselvallig.

Ik heb het liefst de zekerheid waar een hoge absorptie vermogen in kan. Mijn blaas loopt bij het niet op kunnen houden helemaal leeg.
Ik snap het geen vertrouwen hebben in wat je blaas gaat doen als je medicatie er niet altijd voor zorgt dat je het (makkelijker) kan ophouden. Jammer dat dat zo is.
Herkenbaar ook dat het zo wisselvallig is, hoewel het me wel standaard eerder overkomt als ik veel heb gedronken.
Heb trouwens ook dat het niet vaak maar een paar druppels zijn maar alles dan ook gelijk in 1 keer eruit loopt. Ik hoop dat je met die broekjes je zekerder zult gaan voelen!
Marina

Re: Overactieve blaas

Bericht door Marina »

Toeter schreef: 15 feb 2023, 16:35 Merken jullie ook effect van koffie?
Ja, helaas wel (ik houd ook erg van koffie). Maar ook bij thee is dat het geval.
Billy

Re: Overactieve blaas

Bericht door Billy »

Haha veel plezier @Nessa
AngelNoa

Re: Overactieve blaas

Bericht door AngelNoa »

Nessa schreef: 15 feb 2023, 11:50
Ik heb goede ervaringen met de broekjes van Tena.
mij passen ze slecht :-(
Ik wil ze nog wel eens gebruiken in de nacht, inderdaad zoals jullie ook zeggen; de dagen voor mijn menstruatie
4tux

Re: Overactieve blaas

Bericht door 4tux »

Allemaal heel herkenbaar. Ik heb al diverse medicaties geprobeerd, maar die leiden enkel tot een droge mond. Bij mij kan het ook vanuit het niets opkomen maar evengoed terug weggaan als ik afgeleid word. Wie heeft er nog praktische tips?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp