Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

is dit een gekende klacht bij ms

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Ikke1201

is dit een gekende klacht bij ms

Bericht door Ikke1201 »

Hallo,

Sinds twee weken heb ik in mijn aangedane links voet als ik wandel altijd het gevoel alsof mijn sok dubbel zit in het midden van mijn voet. Als ik controlleer is dit echter niet het geval.
Ik heb al 4 paar schoenen geprobeerd en heb het in alle 4.
Ook na het wandelen blijft er dan een zeurend gevoel alsof ik op iets hards gewandeld heb.
ALs ik alleen op mijn sokken loop heb ik het gevoel niet.

Herkent iemand dit als klacht bij MS?
Klick

Re: is dit een gekende klacht bij ms

Bericht door Klick »

@Ikke1201 heb je dat alleen bij de echte wandeling en niet als je in huis naar de keuken loopt ofzo?
je hebt het gevoel niet in rust?
gebruik je een evo?

ik heb wel eens een gevoelsstoornis gehad in mijn (eveneens) linker voet. dat voelde voor mij toen als het staan op een sticker, alsof er tape onder mn blote voet zat (kon toen want druk met verhuizen enzo)
dat was toen niet, meerdere keren gecheckt en laten checken.

als je het gevoel alleen hebt tijdens het echte wandelen, niet in rust enz is de kans aannemelijk dat je je voet verkeerd belast (vaak door ms erger, maar va 40jr geloof ik heel normaal)
je kan dit laten checken door een podotherapeut.
(heb ik ook gedaan afgelopen jr)
Ikke1201

Re: is dit een gekende klacht bij ms

Bericht door Ikke1201 »

@Klick
ik heb het ook als ik binnenshuis slippers draag.
en het gevoel als ik op sokken loop. Maar dan heb ik wel nog heel lang een weeïg gevoel alsof ik op iets hards heb gelopen.
Ik gebruik geen evo en kan ook nog 4x per dag met de hond wandelen gemiddeld zo'n 2 uur totaal.
Klick

Re: is dit een gekende klacht bij ms

Bericht door Klick »

@Ikke1201 ik kan ook nog best aardig lopen (4km per dag), maar 2jr terug toch gevraagd om me eens te laten nakijken door revalidatiearts. toen is het balletje gaan rollen.. ik had krachtsverlies links (ik had nog niks door zelf)
met evo loop ik nog even veel, maar wel 25% sneller (letterlijk). er kan iets in je lopen “sluipen” wat jezelf niet doorhebt…

maar goed, het gevoel in je voet.. klinkt voor mij als verkeerde belasting, podotherapeut kan je helpen.
AngelNoa

Re: is dit een gekende klacht bij ms

Bericht door AngelNoa »

ja hoor, ik noem het altijd alsof er een grote blaar zit waar ik op loop. Voor zover ik weet is het een gevoelsstoornis. Je kunt ook na laten kijken of je voet niet teveel doorgezakt is.
Jetteke

Re: is dit een gekende klacht bij ms

Bericht door Jetteke »

Ik herken het ook wel, aan mijn beide voeten. Vaak het gevoel dat mijn sok niet helemaal strak zit. Of als ik buiten loop, het gevoel dat ik een homp modder (of, zo je wilt, hondenpoep) onder je schoen hebt. Maar dat is dan dus niet zo ;-)
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp