Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Amitriptyline hoge spierspanning

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jelly

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Jelly »

Heeft iemand tips om om de enorme spierspanning van nek/schouders te verlichten gedurende de dag.


Ik gebruik wel eens ibuprofen, warme pittenzak, voltaren crème om de klachten iets te verlichten.

Ben onder behandeling bij fysio met de nodige oefeningen.
Klick

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Klick »

Jelly schreef: 29 mar 2023, 08:37 Heeft iemand tips om om de enorme spierspanning van nek/schouders te verlichten gedurende de dag.


Ik gebruik wel eens ibuprofen, warme pittenzak, voltaren crème om de klachten iets te verlichten.

Ben onder behandeling bij fysio met de nodige oefeningen.
eeehhh @Jelly je gebruikt tecfidera.. dan mag je geen ibuprofen
Jelly

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Jelly »

@Klick

Ivm de wisselwerking? Toename van bijwerkingen?
Klick

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Klick »

@Jelly ik weet niet precies waarom niet maar

van hier op t forum:
“ Ik weet wel dat er een interactie is tussen NSAID's (waar ibuprofen onder valt) en Tecfidera.
Of zoals het farmacotherapeutisch kompas zegt:
"Gelijktijdige gebruik van nefrotoxische geneesmiddelen (zoals aminoglycosiden, diuretica, NSAID’s of lithium) vermeerdert de kans op bijwerkingen in de nieren (bv. proteïnurie)."”

viewtopic.php?t=3298&start=270


ibuprofen is sws niet een heel fijn middel voor je lichaam! kan veel narigheid geven.
Jelly

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Jelly »

@Klick

Thanks dat wist ik niet!
Klick

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Klick »

@Jelly kan gebeuren..
levende vaccins mogen ook niet (griepprik en coronaprik wel)
Deb9

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Deb9 »

Hi allemaal,

Helaas toch gestopt met amitriptyline, ik reageerde er te sterk op en voelde me erg ellendig :moe: .
Ik wil jullie bedanken voor het meelezen en meedenken.
Ik ben nu gestart met cbd olie, iets natuurlijks, veel beter dan die synthetische troep, Ookal moet ik volgende week een nieuwe keuze maken voor andere (ook synthetische troep) medicijnen, helaas weer een ontstekingsplekje op mijn hersenen gezien tijdens mri vorige week :(
Ik blijf hier op het forum meelezen,
hopelijk helpt dat mee om een goede keuze te maken.

Groetjes
Deb
Deb9

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Deb9 »

Jelly schreef: 29 mar 2023, 08:37 Heeft iemand tips om om de enorme spierspanning van nek/schouders te verlichten gedurende de dag.


Ik gebruik wel eens ibuprofen, warme pittenzak, voltaren crème om de klachten iets te verlichten.

Ben onder behandeling bij fysio met de nodige oefeningen.
Misschien is cbd olie ook iets voor jou, dan wel de raw versie.
Marina

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Marina »

Hoi @Deb9,

Wat jammer dat de amitryptiline geen succes is gebleken!
Er zijn dacht ik nog wel alternatieve medicijnen die je zou kunnen proberen en waar je wellicht beter op reageert. Maar ik begrijp uit je bericht dat je liever een natuurlijk middel gebruikt.
Ik hoop dat de cbd olie iets voor je zal doen. Er zijn verschillende mensen die er baat bij hebben dus wie weet!
En wellicht kan je fysiotherapeut (die een combi van manuele therapie en dry needling doet) je ook nog helpen. Ben je daar al mee kunnen starten?

Wat vervelend dat er weer een ontstekingsplekje is gezien in je hersenen :hmmm:.
Op dit forum staan diverse berichten over verschillende MS-medicatie, te vinden in 'Medicatie en hulpmiddelen' of via de zoekfunctie.
Laat je ook goed voorlichten door je neuroloog/verpleegkundige over de verschillende mogelijkheden, bijwerkingen e.d.
Succes en sterkte!
Laatst gewijzigd door Marina op 01 apr 2023, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelly

Re: Amitriptyline hoge spierspanning

Bericht door Jelly »

Deb9 schreef: 01 apr 2023, 07:03 Ookal moet ik volgende week een nieuwe keuze maken voor andere (ook synthetische troep) medicijnen, helaas weer een ontstekingsplekje op mijn hersenen gezien tijdens mri vorige week :(
Ik blijf hier op het forum meelezen,
hopelijk helpt dat mee om een goede keuze te maken.
Bij mij helaas ook twee nieuwe leasies geconstateerd dus over paar weken ook nieuwe keuze maken..doorgaan met de tecfidera of een ander medicijn... :hmmm:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp