Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Hier kun je alles kwijt wat niets of niet direct met MS te maken heeft
Klick

onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Klick »

hebben jullie dat ook? ik moet me sinds een dag (of 2?) steeds opnieuw aanmelden hier. ik klik op onthouden, maar ben steeds uitgelogd…
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Qanuk00 »

@Klick Geen idee, ik heb er op mijn laptop geen problemen mee. Wel op mijn telefoon, dan moet ik ondanks "wachtwoord onthouden" steeds weer opnieuw inloggen.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Klick

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Klick »

@Qanuk00
ik heb er voorheen nooit last van gehad. mijn ipad deed het altijd goed, nu kan ik iedere keer opnieuw inloggen. ik heb een sterk wachtwoord (dus moeilijk te onthouden) vervelend dus.

is er een update geweest van de forum-software?
Billy

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Billy »

Ik maar heel af en toe met mijn telefoon.
Marina

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Marina »

Ik maak nooit gebruik van de optie "wachtwoord onthouden" maar heb dat nu wel gedaan om te kijken wat er gebeurt.
Ik denk ook aan een update. Misschien van het forum, maar zou het misschien ook kunnen dat je iPad is geupdatet en het daardoor komt?
Knillis

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Knillis »

Ik heb hier al last vast sinds het forum enige jaren geleden vernieuwd is. Destijds is er door de techneuten gezocht naar een mogelijke oplossing maar helaas werd niet duidelijk waardoor dit komt.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Qanuk00 »

Hoi allemaal,

Ik zal dit even met onze forum techneut oppakken, goed dat jullie het erover hebben!

Gr. Qanukoo
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Marina »

Tot nu toe geen last gehad nog van weer te moeten inloggen.
(Ik maak overigens gebruik van een notebook.)

Fijn dat je het gaat oppakken Qanuk00 :thumbup:.
Klick

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door Klick »

@Qanuk00 @beheerder

het is een “end of life” versie, maar ik denk dat het nog hetzelfde zal werken:
What is the standard for not clicking "remember we"? After which time I'm logged out then and how can I control it?
That is largely controlled by the session length set in the board's Load settings.
https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=2342416
If you have cookies disabled in the browser the SID appears in the URL, this is how you are identified as "logged in". As long as you are active for the session length it will remain valid. Same thing applies if you are not blocking cookies and do not check "Remember me" except it's stored in a cookie instead of the URL.

Precisely what happens when "Remember me" is checked I'm not quite sure if new session ID is issued or not. Basically that along with other cookie values are checked against those stored in the database to validate logged in user.

Extending the session length may help mask "Remember me" issues but it will not fix them. The session length is not total time but time since your last activity. Not sure what the maximum value is but if for example it exceeds 24 hour period as long as you have activity once a day on the forum you'll remain logged in. This time is kept short because there is potential security issues, for example someone is on a public computer. If the session length is long and they do not log out someone else using that computer can access their account in that time period despite the fact they did not check "Remember me". There is less possibility of that happening with shorter session length.
“Results! Why, man, I have gotten a lot of results! I have found several thousand things that won’t work.”

Attributed - Thomas Edison
Post by ukautoforums » Thu Jan 20, 2022 2:45 pm

Well after some testing over the last couple of weeks I can confirm that simply ticking remember me does nothing to keep you logged in.
It must also work in conjunction with the session length time.

So if your session length time is 24 hours and you've ticked remember me, the forum keeps you logged in for 24 hours.
If you visit after 26 hours, you'll be logged out.

Not sure if anyone can check here what this phpbb forum uses but it cannot be the default settings as I am still logged in here after 10 days of no activity.
https://www.phpbb.com/community/viewtop ... p=15796566

ik sta cookies toe in mn browser en heb wel een sid/sessiei-id in de url. of safari moet iets gewijzigd hebben..
edit: ja ik heb de “blokkeer alle cookies” uit staan.

ik heb net even mijn cookies via het forum weggegooid (rechts onderaan) ben benieuwd of dat wat helpt.
beheerder
Beheerder
Berichten: 10
Lid geworden op: 15 feb 2020, 11:53

Re: onthouden en wel steeds opnieuw moeten aanmelden?

Bericht door beheerder »

Dag allemaal, de software van het forum is niet recent gewijzigd. Ik probeer er later deze week nog wat uitgebreider naar te kijken, maar heb nu geen concrete reden om te denken dat het in de software zit. Overigens is het "wachtwoord onthouden" vaak iets wat door de gebruikte browser (Chrome, Edge, Safari e.v.a.) al wordt geregeld. Of bijvoorbeeld door een wachtwoordmanager. Maar dat terzijde. Ik kom er later op terug.

Groet, Jaco
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp