Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

(Pseudo)schub? Herkenbaar?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jelly

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Jelly »

@Klick @Steenbokje76 @Toeter @Marina Ik ga volgende week (als ze geen vakantie heeft) contact opnemen de ms verpleegkundige en ga verzoeken om oktober/november een mri te gaan maken.. mochten er dan wederom extra leasies aanwezig zijn dan ga ik over op een sterker middel...
Jelly

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Jelly »

@Toeter
Bij mij werd de nulmeting voor tecfidera pas na 3 maanden volledige dosis gedaan... omdat het zo lang nodig heeft om volledig werkzaam te worden. Vanaf dat moment elk jaar.
Zo had het bij mij ook moeten gaan en niet voordat ik ging starten met tecfidera.
Marina

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Marina »

@Jelly Goed dat je gaat verzoeken om eerder een MRI te laten maken!
Ik heb ook een keer gevraagd waarom er geen MRI van mijn ruggenmerg was gemaakt, dat is toen alsnog gebeurd. Het is gelukkig niet altijd een gevecht om dat voor elkaar te krijgen.
Maak haar maar duidelijk dat je, met die twee nieuwe laesies, het te riskant vindt om een heel jaar te wachten.
Klick

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Klick »

@Jelly fijn!

@Marina hoe is het nu met je?
Marina

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Marina »

@Klick dankje voor het vragen. Helaas, het wordt een beetje saai ;), maar er is nog geen merkbare verbetering. MIsschien moet ik toch zo zachtjes aan gaan denken aan verergering door neurodegeneratie i.p.v. een pseudo-schub..

Het zou wel fijn zijn als ik mijn fiets (nu in reparatie) hopelijk snel weer terug heb, want dat is gelukkig nog wel redelijk te doen en ben wel blij dat het daar in ieder geval minder effect op heeft dan op het lopen.
Klick

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Klick »

@Marina vervelend zeg! :nerveus: eng ook dat het zo snel kan verergeren…

:knuffel: :knuffel:
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Toeter »

Sterkte @Marina!

Elke achteruitgang is weer moelijk... ik hoop dat het nog mag herstellen.
Marina

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Marina »

Dank jullie @Klick en @Toeter !
Ik heb de hoop op herstel nog niet helemaal verloren maar houd er wel rekening mee dat het niet meer verbetert. En het is zeker vervelend, maar ook dan kan ik er mee leven, zolang ik nog naar fysio kan, kan fietsen en muziek kan maken en dat kan gelukkig nog wel.
Jelly

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Jelly »

@Marina

Hoe gaat het met je?
Goed dat je gaat verzoeken om eerder een MRI te laten maken!
wordt binnen een half jaar gepland, was geen probleem.
Marina

Re: (Pseudo)schub? Herkenbaar?

Bericht door Marina »

:thumbup: Mooi @Jelly, dat de MRI-scan nu toch binnen een half jaar gedaan gaat worden en dat het geen probleem was!

Met mij gaat het nog hetzelfde en merk de laatste tijd ook op dat ik in mijn rechterhand en -been/voet nog wat verminderd gevoel heb gekregen helaas.

Hoe gaat het met jou momenteel?
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp