Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Hallo allemaal!

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Tammie

Hallo allemaal!

Bericht door Tammie »

Goeieavond,

Ik ben Tamara, 46 jaar en ik weet sinds een maand dat ik MS heb.
De weg naar de diagnose was (relatief) kort maar best wel heftig...

Rond oud en nieuw kwam na 6 jaar mijn migraine ineens weer terug, wat een tegenvaller! Dus toen ik de 1e week van februari ineens erg moe was en dubbel ging zien, dacht ik dat het klachten waren die daar mee te maken hadden. Na een paar dagen toch maar naar de huisarts maar die trok gelijk bij de neuroloog aan de bel.

Dezelfde dag gelijk allerlei testen, geen oorzaak kunnen vinden maar neuroloog maakte zich zorgen, was het wellicht een beroerte? Dus aan de bloedverdunners en wachten op een MRI...

En dan, na 2 lange en toch wel bezorgde weken, las ik 's ochtends om 6u in mijn dossier de uitslag van de MRI: geen beroerte maar MS...

Dan staat toch ineens wel even je wereld op zn kop!
Inmiddels nog veel meer onderzoeken rijker, Prednison stootkuur gehad en veel slapeloze uurtjes verder. Ik ben al 6 weken thuis van mn werk en kan voorlopig nog niet aan de slag helaas.

Maandag begin ik met medicatie en ik ben reuze benieuwd wat dat mij gaat brengen.
Het dubbel zien is bijna weg, gelukkig want daar werd ik helemaal gek van! Maar wat mij nu nekt is mn energiepeil, ik kan zo weinig, vreselijk!

Ik hoop hier herkenning te vinden, want ondanks dat er heel veel lieve mensen om mij heen zijn, ken ik niemand die mijn klachten herkent en soms heb je daar ook gewoon behoefte aan ❤️

Bedankt voor het lezen van mijn zeer ingekorte verhaal, ik heb het idee dat ik nu al een boek kan schrijven over de afgelopen weken 🙈

Groetjes Tamara
Klick

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Klick »

welkom hier @Tammie

dat is allemaal heel snel gegaan inderdaad! ik noem het begin, alle onduidelijkheid en alle onderzoeken een rollercoaster. het is iets wat we hier allemaal kennen, wat de uitslag ook is is het begin gelijk.

ik ben destijds ook uitgevallen met een ozo (oogzenuw ontsteking) ik zag wazig.. ook ik kreeg toen een predkuur.. alles ondergaan..

6 weken thuis voelt vast als een hele lange tijd.. dat was het voor mij toen iig.. maar je bent zelf nu het belangrijkste! en je bent niet opeens verandert na de diagnose, je hebt het waarschijnlijk al jaren.

luister naar je lichaam, neem je rust, dat je nu weinig energie hebt is logisch. je moet je balans terug vinden, een nieuwe balans maar je gaat hem vinden!
Tammie

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Tammie »

Dank je wel @Klick !
Een rollercoaster is het zeker ja, maar dan ga ik toch liever naar een pretpark 🤣

Ik doe mn best mn lijf rust te geven, en toch ook genoeg te doen om niet 'vast te roesten' en dat gaat nu wel aardig, merk het ook bijna gelijk als ik teveel doe.
6 weken klinkt heel lang en de eerste 2 weken duurde een eeuwigheid, maar nu gaat de tijd gelukkig erg snel. Scheelt dat vervelen niet in mijn eigenschappenlijstje voorkomt 😉
Klick

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Klick »

@Tammie slaap je tot je uit jezelf wakker wordt? dus zonder wekker?

als je een vast contract hebt bij je baas dan heb je 1 heel jaar wat je ziekgemeld mag staan, 100% betaald. gun jezelf tijd, het is een heel proces waar je door gaat.
het rouwproces. je gaat vanzelf de kenmerken herkennen:

Afbeelding

je zal vast met allemaal vragen zitten, stel ze gerust!
Tammie

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Tammie »

Dat slapen tot ik wakker word uit mezelf kan alleen in het weekend, heb een man en zoon die vroeg op moeten voor werk /school, en dan ben ik dus wakker 😉

Qua werk voorzie ik nog geen problemen, mn jaarcontract is ingegaan 2 dagen voor ik klachten kreeg, maar ik werk daar al ruim een jaar. Heb een ander contract gekregen ivm een opleiding die ik zou gaan starten deze maand, maar hopelijk kan ik daar later dit jaar alsnog aan beginnen 🤗

Als ik vragen heb stel ik ze zeker, dank je!
Naddiia

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Naddiia »

Welkom, ik hoop dat je het leuk vindt ^^.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Hallo allemaal!

Bericht door Toeter »

Welkom @Tammie

Zo'n diagnose is ontzettend heftig! Veel mensen die de diagnose krijgen hebben wel een paar jaar nodig om te kunnen accepteren dat hun lijf het niet meer doet zoals voorheen, dus wat je ook voelt: het is absoluut niet raar.

Ook dat lage energiepeil is helaas heel bekend. Voor 80% van de mensen met MS is de vermoeidheid de meest invaliderende klacht.

Vertel vooral ook je neuroloog erover. Een revalidatietraject heeft mij destijds wel geholpen om om te gaan met dit symptoom van de MS.

Sterkte de komende tijd en kom vooral hier met al je vragen en zorgen

Groetjes,
Toeter
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp