Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Leverwaarden stijgen

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Moekesolar

Leverwaarden stijgen

Bericht door Moekesolar »

Is het normaal dat de leverwaarden blijven stijgen na het infuus met Ocrevus? Het is nu ongeveer 3 maanden geleden en blijft stijgen. Het is wel binnen het normale bereik. Maar zowel ALAT als ASAT blijven stijgen. De andere bloedwaarden zijn allemaal heel netjes en niet gestegen.
Nessa

Re: Leverwaarden stijgen

Bericht door Nessa »

Ik krijg al ruim 3 jaar Ocrevus maar herken dit niet.
Waarom denk jij (of je arts) dat dit door de Ocrevus komt?
Moekesolar

Re: Leverwaarden stijgen

Bericht door Moekesolar »

Ik heb alleen de bloeduitslagen gezien. Het is nog niet besproken. Ik eet wel vetter door het wahlsprotocol. Laatst heb ik ook wat stress op het werk gehad. (Stagiaire gehad met veel drama). Weet niet of het daardoor kan komen.
Nessa

Re: Leverwaarden stijgen

Bericht door Nessa »

Er zijn best veel verschillende redenen waarom ALAT en ASAT kunnen stijgen. Ik zie dit trouwens niet zo snel terug als bijwerking in de bijsluiter van Ocrevus en ook niet bij Lareb.

Vooral iets wat je moet bespreken met je neuroloog dus. Wellicht moet die ook even afstemmen met de internist.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp