Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Spasme tenen?

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Olletje

Spasme tenen?

Bericht door Olletje »

Ik ben benieuwd of iemand hier ook last van spasmes/ kramp in de tenen..nu sinds een week af en aanlast van drie kleinste tenen. Herkent iemand dit.?
Knillis

Re: Spasme tenen?

Bericht door Knillis »

Spasme in de tenen is mij bekend. Heb er veel last van gehad maar gebruik nu baclofen en heb bovendien een dekenboog aan het voeteneind van mijn bed staan. Sinds de dosering van de baclofen goed ingesteld was heb ik er geen last meer van.

Had er voornamelijk in de nacht last van. Moet overdag wel opletten dat ik m’n voeten niet te veel in spitsstand houd bij het aantrekken van de schoenen want dan schiet het spasme (of kramp?) er ook in. Heel pijnlijk, de tenen staan over elkaar heen en ik krijg ze maar moeilijk weer recht.
Marina

Re: Spasme tenen?

Bericht door Marina »

Ik heb, sinds anderhalf jaar ong., dat er tussen mijn grote teen en de teen daarnaast (van 1 voet) blijvend een grotere ruimte is dan eerder. Ik denk een spasme van de grote teen. Gelukkig niet pijnlijk.
Als je er veel last van hebt zou je om een spierontspanner kunnen vragen, zoals (idd.) baclofen.
ronnie1969

Re: Spasme tenen?

Bericht door ronnie1969 »

Klinkt bekend, ik heb het aan mijn grote teen links. Vooral als ik 's avonds in bed. Maar heel kort en dan is het weer over.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp