Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Siponimod ervaring?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Mowi

Siponimod ervaring?

Bericht door Mowi »

Beste allemaal,

Mijn neuroloog heeft vorige week voorgesteld om Siponimod te gaan gebruiken. Nu gebruik ik al 16 jaar Avonex ( 1 maal per week prikken).
Tijdens mijn bedenktijd ben ik informatie aan het verzamelen. Vandaar dat ik op dit forum de vraag stel over dat middel.

Gebruikt er iemand Siponimod en wat is je ervaring ermee? (ik weet dat het natuurlijk per persoon verschilt).

Alvast bedankt voor het antwoord.

Fijne avond en groetjes,

Mowi
Parlana

Re: Siponimod ervaring?

Bericht door Parlana »

Hallo @Mowi ,

T is misschien een late reactie, maar wie weet heb je nog wat aan mijn antwoord. Ik gebruik nu bijna één jaar Mayzent Siponimod. De enige bijwerkingen waar ik last van heb zijn een toename van tremoren. Nadat ik ben begonnen met Siponimod zijn de MRI’s stabiel.
Hiervoor heb ik net als jij gespoten, eerst Rebif daarna Copaxone.
Het voordeel is dat je maar één keer per dag een tablet moet nemen, je wordt zeker het eerste jaar nauwlettend in de gate gehouden.

Fijne avond nog!
Groet, Parlana
Laatst gewijzigd door Qanuk00 op 18 jul 2023, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp