Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Jelly

Gevoelstoornis gezicht/lichaam

Bericht door Jelly »

Hoi herkent iemand het hebben van gevoelstoornissen in het gezicht?

Het hebben van een gevoelstoornis aan linkerarm, schouder en gedeelte rug bekend mee.

Bij mij is dit momenteel aanwezig aan de linkerkant van mijn gezicht heel irritant gevoel...ook minder gevoel in het gehemelte.
Laatst gewijzigd door Jelly op 13 apr 2023, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Steenbokje76

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Steenbokje76 »

@Jelly

Balen dat je die klachten hebt!

Er zijn helaas best wel wat mensen hier op forum die in meer of mindere mate gevoelsstoornissen hebben (gehad) in het gezicht.

Zelf heb ik regelmatig last van zenuwpijnen in mijn gezicht (heb diagnose trigeminusneuralgie - veroorzaakt door de ms).

Naast pijn heb ik ook aantal maanden een gevoelloos linkerhelft van het gezicht gehad tot aan helfr achterzijde hoofd.
Ook precies linkerhelft helft van mond, lippen, gehemelte en helft kin waren gevoelloos. Heel bizar. En ook erg vervelend met eten, beet steeds op tong. Au!


Dit gevoelloos worden ontstond bij mij wel na 2 intense hoofdpijn aanvallen.
Veroorzaakt door een ms relapse.

Helaas zit er bij mij schade in de pons (hersenstam) precies waar de trigeminuszenuw ontspringt. Dus alle 3 de takken doen fijn mee 😞

Zie meer info via link :

viewtopic.php?t=6653&hilit=Doof+gezicht

Heb jij toevallig een laesie dichtbij deze trigeminus(oftwel drieling) zenuw ?
Klick

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Klick »

@Jelly yes herkenbaar,

ik had een doof gevoel van rechter bovenkaak, tong, wang, neus, oog, voorhoofd en beetje haargrens. alles precies af te tekenen de rechterkant.
ongeveer 6wk, tandartsverdoving gevoel..

vervelend, maar dat liever dan pijn.

het begon met een week gekriebel op t puntje van mn neus. toen dat gebied doof. daarna heb ik nog best lang het gevoel van haren in mn gezicht gehad, terwijl er niks was..

is allemaal hersteld. nu alleen als mn energie op is wordt mn kaak rechtsboven doof, als ik niet afrem mn tong ook..
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Jelly »

Steenbokje76 schreef: 02 apr 2023, 21:09 Heb jij toevallig een laesie dichtbij deze trigeminus(oftwel drieling) zenuw ?
Dat weet ik niet.

Aangezichtspijn paar jaar geleden gehad, au au kon geen eten of drinken verdragen.
Diezelfde middag lag ik in de tandartsstoel met verdenking zenuw ontsteking. Dit was echter niet het geval. Na 2 dagen was het gelukkig weer verdwenen...

Naar dat jij hier regelmatig last van hebt want het is ondraaglijk.
Laatst gewijzigd door Jelly op 03 apr 2023, 08:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Jelly »

@Klick

Wat jij ook aangeeft vervelend maar beter dan pijn..
Klick

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Klick »

Jelly schreef: 03 apr 2023, 08:41 Dat weet ik niet.

Aangezichtspijn paar jaar geleden gehad, au au kon geen eten of drinken verdragen.
Diezelfde middag lag ik in de tandartsstoel met verdenking zenuw ontsteking. Dit was echter niet het geval. Na 2 dagen was het gelukkig weer verdwenen...

Naar dat jij hier regelmatig last van hebt want het is ondraaglijk.

dat heb ik ook gehad voor mijn diagnose en natuurlijk in het weekend.
vreemde tandarts heeft erg zn best gedaan met foto’s en warm koud sensatie om de boosdoener te vinden. toen werd ook niks gevonden. met de wijsheid van nu is dat ook de ms geweest… gelukkig trok het na een week weg..
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Jelly »

Het is en blijft een bizar ziektebeeld met al die gekke gevoelstoornissen, klachten,uitvalverschijnselen, extreme vermoeidheid en ga zo maar door...

Ik zeg soms wel eens tegen vrienden/collega's konden jullie maar eens ervaren hoe het is om ms te hebben..

Ipv te zeggen goh het gaat wel goed met je de laatste tijd hé. Niet wetende dat ik me door de dagen heen moet slepen, soms tollend op m'n benen sta en extreem vermoeid ben, etc...
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Toeter »

@Jelly heel herkenbaar hoe je worstelt met al die rare gevoelsstoornissen. Ik zeg wel eens: mijn lichaam is net een luna park.

Hier ook bekend met gevoelsstoornissen in het gezicht: tintelingen, doofheid, branden you name it, I got it.

Ook wel eens bij de tandarts gezeten met branderige tanden en kiezen, bleek ook de MS. Toch altijd laten uitsluiten!

En inderdaad denken mensen dat er niks is als jij gewoon door bikkelt. Ik ging op een gegeven moment ook weer 'goed hoor' antwoorden als mensen vroegen hoe het ging en dan waren ze verbaasd 'oh ja? Zijn je klachten weg??' Ehhh nee, ik bedoel dat het stabiel k*t gaat...
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Toeter »

En nog een positieve noot: uiteindelijk went het wel, soort van. Er komt een tijd dat het niet meer de hele dag opvalt.

Er was een tijd dat die gevoelsstoornissen een constante herinnering waren aan dat ik ziek was. Kon ook echt huilen dat niks meer normaal voelde. Ik heb het ook in beide handen.

Mijn kat aaien, hand van mijn vriend vasthouden: alles voelde raar en anders. Ik heb daar echt om moeten rouwen.

Zachte dingen of koorts bij mn kinderen voel ik met de goede stukjes van mijn gezicht. Soms zorgt dat wel voor rare blikken :D voor mij en mijn kinderen is dat normaal: heb je koorts? Mama legt even haar gezicht op je voorhoofd.
Jelly

Re: Gevoelstoornis gezicht

Bericht door Jelly »

@Toeter

Wat je zegt het went wel je leert er mee leven en is ook niet continue aanwezig.

Je leert jezelf zoals jij doet met je gezicht tegen het voorhoofd van je kinderen om te voelen of ze koorts hebben trucjes aan.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp