Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Smartwatch als hulpmiddel bij vallen. Iemand ervaringen?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
pietegelmeers

Smartwatch als hulpmiddel bij vallen. Iemand ervaringen?

Bericht door pietegelmeers »

Ik hoorde van een kennis over een MS patiënte die een smartwatch had om bij een valpartij mensen te kunnen waarschuwen. is er iemand die ervaringen heeft met smartwatch bij MS?
Nessa

Re: Smartwatch als hulpmiddel bij vallen. Iemand ervaringen?

Bericht door Nessa »

Dit soort hulpmiddelen wordt veel gebruikt in de ouderenzorg. Ik vind het een mooie vorm van het combineren van functies in één apparaat: een horloge en alarmering. Soms hebben ze ook valdetectie, dan is het niet eens meer nodig om zelf de alarmknop in te drukken.

Op het moment dat je hulp nodig hebt na het vallen, of dat nu vanwege ouderdom is of vanwege MS, lijkt me zo'n speciaal alarmhorloge een prima optie.
Dango

Re: Smartwatch als hulpmiddel bij vallen. Iemand ervaringen?

Bericht door Dango »

wel op het hart drukken dat deze op tijd geladen moet worden.

Xiaomi of een Apple

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

Jrs77

Re: Smartwatch als hulpmiddel bij vallen. Iemand ervaringen?

Bericht door Jrs77 »

Sinds ik een keer met een gebroken heup in de keuken heb gelegen, terwijl ik mijn telefoon in de woonkamer had liggen, heb ik een smartwatch.
Hij heeft valdetectie, maar die gebruik ik niet. Ik heb een Samsung Galaxy watch. Met de google assistant kan ik hem vragen om iemand te bellen, zolang hij via wifi of bluetooth met mijn telefoon is verbonden (112 al eens nodig gehad, het noodnummer van de thuiszorg al meerdere keren zo moeten bellen). Ook kan ik met het horloge mijn voordeur (met Nuki slot) openen; zowel met die app als via de Google assistant.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp