Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Tremor hoofd

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Olletje

Tremor hoofd

Bericht door Olletje »

Zijn er mensen die ook last hebben van een tremor van het hoofd? Ik heb sinds vorige week last van een subtiele tremor van mijn hoofd en daarbij ook last dat het beeld dat ik zie steeds beweegt. Zo ja ging dat weer over of werd het steeds erger.
Andra

Re: Tremor hoofd

Bericht door Andra »

Dag Olletje,

Wat bedoel je met een tremor van het hoofd? Een bevend hoofd?

Een bevend hoofd (met meebewegend beeld) ken ik niet, wel een wiebelend hoofd, alsof de nekspieren het hoofd niet stabiel kunnen dragen. Daarom laat ik mijn hoofd bijna altijd steunen. Dat geeft rust. Net als met de romp eigenlijk. Of het een balans- of spierkwestie is, weet ik niet. Ik doe wel oefeningen voor buik-, rug- en nekspieren om ze zo goed mogelijk te houden. Dit wiebelen is al vanaf het begin (ppms) en het is niet erger geworden. Het is wellicht iets anders dan jij bedoelt?

Groet, Andra
Olletje

Re: Tremor hoofd

Bericht door Olletje »

Hoi Andra Dank je voor je reactie. Ik vind zoals jij beschrijft toch wel bekend klinken.gevoel alsof nek niet sterk genoeg is om het hoofd te dragen en daardoor het hoofd wiebelt. Ik heb daarbij ook dat het beeld beweegt idd . Heb jij ook laesies in het ruggenmerg? Hoe lang heb je al ppms? Gelukkig is het wiebelen bij jou niet erger geworden dus.
Andra

Re: Tremor hoofd

Bericht door Andra »

Hoi Olletje,

Dat lijkt toch een enigszins vergelijkbare klacht met het wiebelen van het hoofd. Is het bij jou sinds vorige week verandert? Helpt het als je het hoofd vaker laat leunen?

Ik kreeg in 2017 klachten die niet of minimaal herstelden, in 2018 volgde de diagnose primair progressieve ms. Ik heb meer laesies in het ruggenmerg dan in de hersenen.

De herkenning van het symptoom zegt overigens niks over het vervolg of verloop voor jou. Hopelijk nemen je klachten spoedig af. Sterkte in deze spannende tijd
Olletje

Re: Tremor hoofd

Bericht door Olletje »

Dank je wel voor je reactie Het lijkt af en toe iets beter..of ik begin er aan te wennen. Hoofd laten leunen helpt ook wel een beetje maar lukt niet altijd natuurlijk. Binnenkort krijg ik mri ruggenmerg.
Andra

Re: Tremor hoofd

Bericht door Andra »

:thumbup:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp