Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Zembla over Regiotaxi

Alles omtrent werk en uitkeringen
june

Zembla over Regiotaxi

Bericht door june »

Wij MenSen maken ook regelmatig gebruik van de taxibus. En met de taxibus bedoel ik dus Valys, Regiotaxi, Aanvullend Openbaar Vervoer, enz. (ze heten overal anders).

Ik plaats deze tip vandaag al zodat iedereen zich ruim op tijd kan voorbereiden. Want dit is voor ons heel belangrijk.

Dit lees ik op de site van Zembla:

Meike is blind, Henrie is aan zijn rolstoel gekluisterd en het hoogbejaarde echtpaar Van Midden is slecht ter been. Om mee te kunnen doen in de samenleving, zijn ze afhankelijk van het deur tot deur-vervoer dat de gemeente voor hen regelt.

Gemeenten besluiten steeds vaker dat het vervoer goedkoper moet.
Zoals in de regio Tilburg. Vorig jaar heeft het taxibedrijf Quattrotax voor de laagste prijs het vervoer binnengesleept. Het gevolg: busjes komen te laat en de gebruikers staan in de kou. Ook de chauffeurs zelf klagen dat er over hun rug bezuinigd wordt.

ZEMBLA onderzoekt wat dat betekent voor de reizigers en de chauffeurs van de busjes.

ZEMBLA over de uitverkoop van de regiotaxi.

Samenstelling & regie: Nicolien Herblot
Research: Annette SchätzleEindredactie:
Kees Driehuis
ZEMBLA - 'Stress door de taxibus' vrijdag 6 april 2012 bij de VARA op Nederland 2
Anna1975

Bericht door Anna1975 »

Herkenbaar, hier gaat het tegenwoordig ook vaker fout dan goed met de regiotaxi en datzelfde bedrijf heeft nu ook het contract voor het valysvervoer gekregen...

Wil geloof ik nog niet weten wat voor puinhoop dat gaat worden....
june

Bericht door june »

Ik hoop dat er veel mensen zullen kijken, met name politici. Kijken naar de puinhoop die men er nu van maakt. Ik zorg er in ieder geval voor dat ik vrijdag op tijd voor de buis zit. Laten we dit topic wel hoog houden anders vergeten we het misschien. Raakt deze kijktip onderaan.
Roely

Bericht door Roely »

ik ga ook kijken want we worden als " gehandicapten" en ouderen steeds meer de l*l :boos:

en maar mooi weer spelen in andere landen van kijk eens hoe goed we zijn wij nederlanders want wij helpen jullie wel hoor !!

terwijl ze hun eigen volk laten stikken, k*t kabinet, het word tijd dat die zooi eens uit elkaar dondert en dat er dingen anders gaan :grrr:
joge

Bericht door joge »

Tip doorgemaild naar WMO raad, ambtenaren en de wethouder.

Ideetje?
Saskia18

Bericht door Saskia18 »

Toppie :goed:
june

Bericht door june »

Dank je wel Joge. :klap: Ik ben het helemaal met Roely eens, wij worden als gehandicapten/ouderen steeds meer de l*l. Want het is wel zo. Ik pak dit topic er bij, taxibusjes die niet of veel te laat komen en het topic over de indicatie van de Thuiszorg. En zo zijn er nog veel meer dingen.

En de klachten over het taxibusje dat niet of veel te laat komt zijn al jaren aan de gang. En er is nu nog geen oplossing. Ik zit ook al naar iedereen te tetteren dat dit morgenavond in Zembla komt.

Bedankt iedereen dat jullie dit topic hoog houden zodat wij het morgen niet vergeten.
Billy

Bericht door Billy »

[QUOTE]Miljoenenfraude in taxibranche


Er wordt massaal gefraudeerd bij taxibedrijven die ouderen, gehandicapten en leerlingen van het speciaal onderwijs vervoeren. Afgelopen jaar werd er voor 3,4 miljoen euro gefraudeerd.

Dat blijkt uit cijfers van het Sociaal Fonds Taxi die in het televisieprogramma Zembla aan bod komen. Taxibedrijven zouden al jaren met het geld van werknemers sjoemelen. Door hun sociale verplichtingen te ontduiken kunnen ze werken tegen en lagere prijs dan bonafide ondernemers. Dit heeft afgelopen jaar het gevolg gehad dat het pensioenfonds van de taxibranche 1,5 miljoen euro aan premies misliep.
[/QUOTE].
june

Bericht door june »

Nu begrijp ik waarom sommige bedrijven zo goedkoop kunnen inschrijven. Ze ontduiken gewoon de sociale lasten. Zo kan iedereen goedkoper werken.

Het systeem van de goedkoopste aanbieder zorgt dus voor dergelijke uitwassen. Niet alleen bij het vervoer maar ook bij bijvoorbeeld de thuiszorg.

Ik heb de titel van het andere topic over de kijktip over de verzuimpolitie even aangepast anders is het verwarrend. Want die uitzending is al geweest.

Vanavond, 6 april gaat het dus over stress door de taxibus. Ik ga kijken.
DaPowerrr

Bericht door DaPowerrr »

[url]http://www.omroepbrabant.nl/?news/17235 ... eente.aspx[/url]

[quote]TILBURG - De gemeenten in de regio Tilburg willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten bij het taxivervoer voor ouderen en gehandicapten. Dat zegt directeur Van Boxtel van Quatrotax, dat de regiotaxi in Tilburg en omgeving verzorgt.

Doordat de gemeente alleen maar naar de prijs kijkt, staat volgens Quatrotax de kwaliteit onder druk. Chauffeurs moeten steeds sneller werken, klanten moeten langer wachten.

Quatrotax verzorgt ruim een jaar de regiotaxivervoer in Midden-Brabant. Het bedrijf werd destijds gekozen omdat het bij de aanbesteding het goedkoopste was. Het Vara-programma Zembla onthult dat het lijstje met gunningscriteria uit zegge en schrijve één punt bestond: de laagste prijs.

Minder klanten
Bij de aanbesteding berekende Quatrotax de prijs op basis van het totaal aantal te verwachte ritten. Steeds minder gehandicapten hebben recht op gebruik van de regiotaxi en dus blijft het aantal klanten met twintig procent achter.

Hierdoor komt het taxibedrijf in de problemen. De gemeenten in de regio Tilburg willen niet te hulp schieten. Als gevolg daarvan daalt de kwaliteit, zegt directeur van Boxtel.

Kwaliteit onvoldoende
Chauffeurs en reizigers in Tilburg bevestigen tegenover Zembla het beeld dat de kwaliteit vaak niet wordt gehaald. Taxibusjes komen veel te laat of moeten ver omrijden omdat er veel passagiers tegelijkertijd worden vervoerd.

De gemeenten zeggen dat er niet veel klachten binnenkomen. Ze willen niet voor de camera op de kwestie reageren.
[/quote]
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp