Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Klick »

weet iemand wat er aan de hand is?

ik zit al in mijn laatste week van de tecfidera en ben nog niet gebeld door brocasef. als ik hun bel krijg ik een bandje dat ze wegens omstandigheden niet bereikbaar zijn (aan het eind van het keuzemenu)

en nu?
Jelly

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Jelly »

Hoi @Klick

Dat had ik bij mijn vorige bestelling ook, normaal nemen ze ruimschoots van te voren contact met mij op om een afspraak voor levering te maken.

Heb toen zelf contact gezocht en kreeg ook datzelfde bandje te horen. Een dag later kon ik ze wel bereiken.
Klick

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Klick »

@Jelly en wanneer was dat ongeveer? ik vind het vreemd en het voelt onprettig.
ik ben voor mijn gevoel te dichtbij het opraken van tec, omdat ik er vanuit ging dat ze zelf contact opnemen..
Jelly

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Jelly »

@Klick
Dat was ruim 2 maand geleden.
Ik vond het ook geen fijn idee want ik had toen ook nog maar voor een week medicatie.

Bij mij bleek achteraf dat de neuroloog mijn herhaalrecept niet had ondertekend en zij dus geen opdracht hadden gekregen voor levering. Uiteraard was ik hier zelf niet van op de hoogte dus neurologie gebeld om dit in orde te maken.

Nog 2 maal contact met Brocacef gehad ivm dat ze de goedkeuring niet hadden ontvangen. Dit was echter wel het geval ms verpleegkundige had bericht van goedkeuring ontvangen.
Na nogmaals gebeld te hebben was alles in orde en konden ze eindelijk leveren.. :roll:

Brocacef als tip mee gegeven contact met mij op te nemen wanneer herhaalrecept niet ondertekend is en niet te wachten.. (bleek dat ze al 2 maand aan het wachten waren op ondertekenen..)

Ik heb nog voor deze week en volgende week tecfidera dus zullen ze mij binnenkort ook moeten benaderen.
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Toeter »

Kun je de MS-verpleegkundige bellen of mailen?

Ik ben paar maanden geleden zonder overleg overgezet op mylan dimethylfumaraat. Nou heb ik daar zelf geen problemen mee, maar even melden was wel netjes geweest.

Mijn eigen neuroloog stond diezelfde week notabene nog in een artikel op internet, waarbij ze vertelde dat ze niet dacht dat MS-patiënten zich zorgen hoefden te maken dat ze over zouden worden gezet op generieke geneesmiddelen... :confused:
Klick

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Klick »

ik heb brocasef nog een keer gebeld en kreeg nu wel contact.

ik krijg geen tecfidera meer (? was voor mij nieuw)
blijkt door de verzekeraar (cz) vanaf maart de tec niet meer vergoed wordt.
ik krijg dymethylfumeraat ook via hun.

ze zijn al maanden bezig met het omzetten van alle tec gebruikers van verzekeraars die tec niet meer vergoeden.

waarom er niet gebeld was vond ze ook raar, had waarschijnlijk met de omzetting naar dymethylfumeraat te maken (?)

op mijn vraag waarom ze niet bereikbaar waren antwoorde ze dat ze even (20minuten) uit de lucht waren. ze snapte dat het mij onzeker maakte, maar kon me geruststellen dat het in de toekomst wel weer goed zou gaan.

ik vind het bandje wat er dan op hun klantenservice staat erg verwarrend, ze kunnen daar beter aangeven hoe lang ze niet bereikbaar zijn.

@Toeter ja idd, even melden is toch een kleine moeite. gewoon bellen voor de levering en aangeven dat het andere zijn geworden.
is mylan van brocasef? even kijken (mijn rita is van mylan) misschien kost het ze wel geld.
ik ga dit wel aangeven bij mijn mspleeg.

@Jelly als ik jou was zou ik ze bellen, vermoed dat ze jou niet gaan bellen..
Laatst gewijzigd door Klick op 08 mei 2023, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Jelly

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Jelly »

@Klick

Geen tecfidera meer??? En nu?
Klick

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Klick »

@Jelly ander merk, zelfde werkzame stof.. en blijkbaar zorgt het bij hun ervoor dat je zelf moet bellen als je net bent omgezet (zonder het zelf te weten)
Jelly

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Jelly »

@Klick

Wat vervelend dat ze je niet even op de hoogte stellen. Dan zal mijn tecfidera ook niet meer geleverd worden. Maar ook een ander merk.
Ik ga morgen even bellen.
Klick

Re: brocasef - tecfidera telefonisch onbereikbaar?

Bericht door Klick »

ik denk dat het brocasef geld kost, volgensmij is mylan niet van hun en dat ze daarom geen stap extra zetten om de gebruikers netjes over te zetten.

zal eens vragen bij mijn apotheek of hun het kunnen leveren, als ze zo met hun klanten omgaan ben ik wel een beetje klaar met ze.
dan weet ik iig dat ik het zelf in de gaten moet houden, maar kan ik het wel “om de hoek” zelf halen.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp