Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
j@nnetje

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door j@nnetje »

@ toeter
heb even gekeken naar de atto sport. ik vind die wel heel gaaf als scootmobiel.
maar ben bang dan deze niet via de wmo zal gaan en zelf kopen is net iets te prijzig voor mij :hmmm:
maar zoiets zou ik wel acceptabel vinden ;)

weet je ik heb (misschien) het gekke idee dat ik met zelf hoepelen nog wat actiever ben/lijkt dus daarom wil ik dat. maar eigenlijk heb ik geen flauw idee hoe hetr is :tralala:
Marina

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door Marina »

@j@nnetje ik weet niet of Toeter je bericht opmerkt. Ze krijgt nu geen melding want haar naam is niet rood gekleurd omdat er een spatie zit tussen de @ en toeter.

Ik vind het persoonlijk geen gek idee dat je wat actiever bent nog door zelf te hoepelen.
En het is juist goed bij MS om in beweging te blijven!
Als je het belangrijk vindt om nog wat actiever te zijn dan is een rolstoel misschien toch een beter idee dan een scootmobiel. En mocht het hoepelen toch te zwaar voor je blijken dan zou je die ondersteuning erbij kunnen gebruiken.
En een rolstoel is ook lichter en makkelijker te vervoeren.

Het is wel de vraag of je een opvouwbare rolstoel of -scoot vergoed zou krijgen door de WMO.
Mijn gemeente, bijvoorbeeld, vergoed enkel de niet-opvouwbare.
Als je voor een PGB zou kiezen i.p.v. vergoeding in natura dan heb je wel zelf de keuze.
Laatst gewijzigd door Marina op 13 mei 2023, 16:39, 3 keer totaal gewijzigd.
AngelNoa

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door AngelNoa »

werkt bij jouw bericht ook niet...maar mij lukt het ook niet om J@nnetje te taggen. Ik denk vanwege de @ in haar naam ;-)

Marina schreef: 12 mei 2023, 20:26 j@nnetje,
Marina

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door Marina »

@AngelNoa ja dat denk ik ook.
Nessa

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door Nessa »

@j@nnetje Eens kijken of het mij wel lukt...

Edit: Ja dus. @Marina @AngelNoa Je moet hier alleen intikken @j en dan is het de derde van boven.
j@nnetje

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door j@nnetje »

weer wat geleerd :giegel:
ik wist dit niet ;)
j@nnetje

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door j@nnetje »

@Marina gelijk even proberen of het lukt :p

ik ben ook heel benieuwd wat het wmo gaat adviseren.
en heb al bedacht als ze geen opvouwbaar rolstoel of scootmobiel vergoeden dat ik dan maar zelf ga zoeken op marktplaats ofzo
Klick

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door Klick »

@j@nnetje

het is misschien niet zo heel druk bezocht maar hier kun je ook een “vraag” advertentie plaatsen
https://msweb.nl/community/vraag-en-aanbod/
Marina

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door Marina »

@j@nnetje ja, gelukt :) ! Bedankt @Nessa !
Je zou idd. op marktplaats kunnen gaan zoeken. Alleen heb je dan geen nagekeken rolstoel/scoot en geen garantie.
Hulpmiddelenwinkels hebben steeds vaker ook een assortiment tweedehands rolstoelen/scootmobiels. En er zijn ook steeds meer (thuis)zorg outlets.
De kans op een miskoop is dan kleiner denk ik.
https://www.google.com/search?client=fi ... lpmiddelen (bovenaan kun je een regio kiezen zodat je de resultaten ziet voor je eigen regio)
Nessa

Re: ervaringen gevraagd rolstoel of scootmobiel??

Bericht door Nessa »

Ik ben pas voor advies bij Meyra geweest. Die doet voor mijn gemeente de WMO-rolstoelen, scootmobielen etc. In iedere gemeente is een soortgelijk bedrijf te vinden.

Je kunt daar als particulier ook terecht. Ik vond dat heel fijn, omdat zij goed kunnen adviseren en de vergelijking kunnen maken tussen wat de WMO verstrekt en wat je zelf zou kunnen aanschaffen.

Ik heb uiteindelijk een tweedehands lichtgewicht opvouwbare rolstoel gekocht. Die kan ik zelf in en uit mijn eigen auto tillen. Vanuit de WMO zou ik een middelgewicht rolstoel krijgen, die kan ik niet tillen, en een deeltaxipas voor de gevallen waarin ik zonder mijn man op pad wilde.

Daarnaast is het sowieso verstandig om een ergotherapeut te raadplegen.

Houd er ook rekening mee dat je in sommige gevallen eerst een leenhulpmiddel moet hebben gehad vanuit de Zorgverzekeringswet. Zo kun pas in aanmerking komen voor een transportrolstoel als je een leenperiode van 6 maanden hebt volgemaakt.
Ook is het zo dat de WMO alleen de goedkoopst adequate voorziening betaalt. Dat zal waarschijnlijk niet een opvouwbare scootmobiel zijn...
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp