Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Contact

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Contact

Bericht door Qanuk00 »

Welkom op ons forum @Hmnieuw
Goed dat je contact zoekt, ik hoop dat je hier wat ondersteuning kan vinden!
:knuffel:
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Hmnieuw

Re: Contact

Bericht door Hmnieuw »

Er zijn momenten dat ik er goed mee om kan gaan. Nu zit ik in een periode dat ik boos ben dat ik het heb. Als ik iemand zie fietsen, dan baal ik dat ik dit niet meer kan.
Jelly

Re: Contact

Bericht door Jelly »

@Hmnieuw

Die boosheid herken ik wel, dat kost veel energie wat al beperkt is. (Ik heb sinds 2006 de diagnose)

Ik heb toen contact met mijn ms verpleegkundige gezocht. (Neem aan dat jij die ook hebt?)

Die heeft mij (iom mijzelf) doorverwezen naar een psycholoog Die heeft mij geleerd hoe ik er mee om kan leren gaan.
Hmnieuw

Re: Contact

Bericht door Hmnieuw »

Ik heb inderdaad ook een ms verpleegkundige. Ik heb ook een verwijzing naar de psycholoog. Hier ben ik in het verleden al een aantal keren geweest. Het is de vorige keren wel aan de orde geweest. Nu zijn er andere dingen die spelen. Hierover wil ik met hem praten.
Jelly

Re: Contact

Bericht door Jelly »

@Hmnieuw

Fijn dat je terecht kunt bij die psycholoog om die andere dingen die er spelen bespreekbaar te maken.

Is die afspraak binnenkort?
Marina

Re: Contact

Bericht door Marina »

Hmnieuw schreef: 13 mei 2023, 17:05 Er zijn momenten dat ik er goed mee om kan gaan. Nu zit ik in een periode dat ik boos ben dat ik het heb. Als ik iemand zie fietsen, dan baal ik dat ik dit niet meer kan.
Herkenbaar. Zo kan ik bijv. soms boos/gefrustreerd zijn als het warm weer is en mensen lekker zie kanoen en afkoelen in het water.
Achter die boosheid gaat vaak verdriet schuil over het verlies van zaken die nu niet meer gaan.
Ik denk dat het belangrijk is dat dat gevoel er mag zijn (ook van jezelf) en dat je dat kunt uiten.

Goed dat je al een verwijzing hebt voor de psycholoog.
Hmnieuw

Re: Contact

Bericht door Hmnieuw »

De afspraak is op korte termijn
Jelly

Re: Contact

Bericht door Jelly »

@Hmnieuw

Precies wat @Marina aangeeft.
Achter die boosheid gaat vaak verdriet schuil over het verlies van zaken die nu niet meer gaan.
Ik denk dat het belangrijk is dat dat gevoel er mag zijn (ook van jezelf) en dat je dat kunt uiten.
dit heeft mij erg geholpen en nog steeds.
Klick

Re: Contact

Bericht door Klick »

@Hmnieuw idd
ook ik heb in een revalidatietraject oa bij de psycholoog het verlies van mijn werk een plek kunnen geven. ik zat er toen helemaal doorheen (afgekeurde workaholic) en kan nu weer genieten van dingen.

ik denk dat velen het hier herkennen.
mag ik vragen hoe lang je de diagnose hebt? als je niet wil antwoorden is dat ook prima hoor.

het verlies van iets is iedere keer weer een rouwproces en boosheid is daar onderdeel van. (ik, rustig persoon, heb wel eens met mn vuist tegen de muur geslagen zo boos op alles wat me overkwam vlak na de diagnose na de ontkenning toen het toch niet langer ging)
Afbeelding

hulp is soms nodig om door een zware tijd heen te komen, het is niet niks allemaal er veranderd zoveel.

:knuffel:
Hmnieuw

Re: Contact

Bericht door Hmnieuw »

Ik heb de diagnose sinds december 2004. De neuroloog zei begin dit jaar het blijft redelijk stabiel. Ik krijg nu wel last van andere klachten. Als ik in de nacht moet plassen, dan duurt het even voordat ik kan. Ik moet nu naar een uroloog.
Ik had niet verwacht dat dit er ook bij zou horen. Kortom waardeloos
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp