Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Overactieve blaas

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Overactieve blaas

Bericht door Qanuk00 »

Ben je al bij de bekkenbodemfysio geweest?
Nee, maar ik doe zelf dagelijks al wel dergelijke oefeningen, vanuit de revalidatie ken ik de trainingen. Wat kunnen zij nog meer voor mij betekenen?

Het is inderdaad combi darmen/blaas bij mij, herkenbaar in het verhaal hiervoor.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Marina

Re: Overactieve blaas

Bericht door Marina »

Heb hier jammergenoeg ook last van, zowel darmen als blaas.
Geen kramp of kleine beetjes plassen, maar wel dat het plassen soms moeilijk op gang komt of juist dat ik al snel nadat ik aandrang voel moet plassen waardoor ik soms ook te laat ben om een toilet te bereiken. Hetzelfde verhaal met de ontlasting.

Heb wel het geluk dat ik vrijwel altijd enkel 's ochtends voor ik de deur uit ga me moet ontlasten. En ik let nu goed op enig teken van aandrang en ga dan zo snel mogelijk naar het toilet waardoor ik vaker toch nog op tijd ben. Ook ga ik vaker plassen (ook al als ik maar heel lichte aandrang voel).

Het komt hier ook zo'n beetje in periodes, de ene keer heb ik meer last dan de andere.
Ben er nog niet voor naar een arts geweest, dus zou helaas niet weten, behalve bekkenbodemtherapie, wat zou kunnen helpen.

Sterkte Qanuk!
Saar33

Re: Overactieve blaas

Bericht door Saar33 »

Hier ook een overactieve blaas en vaak kleine beetjes plassen. Ik heb betmiga voorgeschreven gekregen door de uroloog en ik heb echt veel minder last. Ik kan weer zonder te plassen de deur uit. Heb nu nog voor 5 maanden en moet dan stoppen om te kijken of het zo goed blijft gaan.
sukkelaar

Re: Overactieve blaas

Bericht door sukkelaar »

just my 2 cents

blaas is sonderen, om de 4 à 5u sonderen hier is alles onder controle. 's nachts slaap ik door (een uur of 6).

stoelgang is 1x per dag rectaal toucheren en na 2j kent mijn lichaam dit.
https://www.uzgent.be/sites/default/fil ... ucatie.pdf
ben ik toch eens ziek wordt het uiteraard poetsen, gelukkig poetst mijn badkamer makkelijk :)

mijn bovenlichaam werkt nog, ben je zijdelings verlamd wordt het natuurlijk lastiger
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp