Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Nieuw hier.

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
bibi

Nieuw hier.

Bericht door bibi »

Hallo allemaal,
Mijn naam is bibi en ik ben 57 jaar.
Al zeker 10 jaar heb ik soms moeite met lopen.Heb er vaak maar een lolletje over gemaakt dat er na 6 km een “natuurlijke”begrenzer zit ingebouwd bij mij.
Dan word mijn loop patroon houterig en sloft mijn linkerbeen een beetje.
Ben in al die jaren regelmatig flink gevallen en stak dit dan op onhandigheid.
Vond het wel confronterend dat mijn buurvrouw die 10 jaar ouder is me er zo uitloopt.
Ook loop ik soms een beetje zweverig en voel me dan licht in mijn hoofd een leeg gevoel.
Als ik wiebel met mijn tenen voelt de bal onder mijn voet vreemd aan.
En ik voel het pas als ik mezelf aanraak verspreid over mijn lijf mega gevoelige plekken dan hier dan daar.Ik stap niet moe uit mijn bed maar naarmate de dag vordert is mijn energie echt wel op
Om mijn verhaal niet nog langer te maken inmiddels ben ik bij de neuroloog beland.
Na de MRI van mijn rug zei ze dat ze vermoedens had dat ik een milde vorm van MS zou hebben.
Daar ben ik echt enorm van geschrokken en ik weet dat ik mezelf gelukkig mag prijzen dat ik het grootste gedeelte van mijn leven zonder beperkingen ben geweest.
Ik ben nu aan het duimen dat de laatste MRI nu ook van mijn hoofd en rug geen rare dingen naar boven brengt.
Dit wilde ik even kwijt
Groet,bibi
May Jan

Re: Nieuw hier.

Bericht door May Jan »

Hallo Bibi, welkom op het forum. Ik ben ook net nieuw en zal me gauw voorstellen.
Groetjes, May Jan
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Nieuw hier.

Bericht door Qanuk00 »

Hoi @bibi , welkom op het forum!
Ja, het is mokerslag bij heldere hemel als je de diagnose krijgt, dat herinner ik me ook nog en ervaar dat nog steeds na 3 jaar.

Heel veel sterkte en hopelijk helpt het forum je een beetje antwoorden te vinden op vragen.
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
bibi

Re: Nieuw hier.

Bericht door bibi »

Vanmorgen bij de neuroloog geweest voor de uitslagen van de MRI.Ook de MRI bevestigd multiple witte stofafwijkingen waarbij voldaan word aan de MCDonald criteria voor disseminatie in plaats niet in tijd.
Voor 16 juni moet ik een lumbaalpunctie ondergaan en daar zie ik best een beetje tegenop.
Het is weer een wervelwind in mijn hoofd.
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: Nieuw hier.

Bericht door Qanuk00 »

@bibi Kan ik me voorstellen, het is ook allemaal veel en dat blijft vast ook nog wel even. Heel veel sterkte!!
Wel fijn dat er duidelijkheid is en komt!
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
bibi

Re: Nieuw hier.

Bericht door bibi »

Dank je wel!
bibi

Re: Nieuw hier.

Bericht door bibi »

Vanmiddag de lumbaalpunctie gehad en wat was ik zenuwachtig.
Eigenlijk viel het me mee nu rustig aan doen
Klick

Re: Nieuw hier.

Bericht door Klick »

hoi @bibi
wanneer krijg je de uitslag? of heb je die inmiddels al?
bibi

Re: Nieuw hier.

Bericht door bibi »

Hoi Klick,
14 juli krijg ik de uitslag.
Maar heb vandaag wel gekeken in mijn dossier🤭
En daar stond in dat er Unieke oligoklonale banden aanwezigheid zijn.
bibi
Klick

Re: Nieuw hier.

Bericht door Klick »

@bibi wachten op een uitslag duurt lang de dagen lijken voorbij te kruipen…
je zit in een achtbaan van emoties, sterkte!
:knuffel: :knuffel:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp