Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Uroloog

Diagnose MS, symptomen, medische onderzoeken, behandelingen (ja of nee) en revalidatie
Hmnieuw

Uroloog

Bericht door Hmnieuw »

Ik ben ongeveer een maand geleden bij de Uroloog geweest. Na het plassen was mijn blaas niet goed leeg. Hij zei ik zie dat je nierfunctie al jaren goed is en je hebt ook weinig blaasontstekingen heb. Ben ik doorverwezen naar bekkentherapeut. Ik ga het wel nog in het team bespreken. Omdat ik al die tijd niets meer gehoord had, dacht ik dit zit verder wel goed. Nu belt hij mij vandaag op, hij vertelde uit de bespreking van het team vond men het toch beter om een echo van mijn nieren te maken. Ze gaan dan kijken of ik geen nierstuwing heb. Ze verwachten het niet maar ze willen toch dat de echo gemaakt wordt. Dit valt me wel tegen.
Heeft een van jullie hier ervaring mee.

Groetjes Marjon
Nessa

Re: Uroloog

Bericht door Nessa »

Ik ben jaren geleden bij de uroloog geweest omdat ik na de bevalling van mijn jongste urge-incontinentie had die niet wegging. Normaal begin je dan met bekkenbodemfysio. Maar vanwege de MS ben ik toen doorgestuurd naar de uroloog.

Ik heb toen een plasdagboek moeten bijhouden, er is een uro-dynamisch onderzoek uitgevoerd, een blaasscan gedaan én er is een echo gemaakt van mijn nieren.

Mij verbaast dit dus niet en ik heb eerder de indruk dat dit een vrij standaard onderzoek is dan dat er een concrete zorg is over jouw nieren.

Het onderzoek zelf is een gewone uitwendige echo, is zo gepiept. Ik hoop dat je snel aan de beurt bent.
sukkelaar

Re: Uroloog

Bericht door sukkelaar »

Hmnieuw schreef: 05 jul 2023, 19:24 Ze verwachten het niet maar ze willen toch dat de echo gemaakt wordt. Dit valt me wel tegen.
Heeft een van jullie hier ervaring mee.
Groetjes Marjon
ms zorgt normaal gezien voor een neurogene blaas maar ff naar andere oorzaken kijken kan nooit kwaad
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp