Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

PEA SUPPLEMENT?

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Picasso76

PEA SUPPLEMENT?

Bericht door Picasso76 »

Beste
Ik heb de afgelopen maanden last van urineretentie en bekkenpijn die uitstraalt naar de benen. hebben soms ook krachtverlies in armen en benen. Ook heb ik soms tintelingen in mijn armen en benen, ben snel moe en heb veel spierpijn. Tintelingen heb ik aan mijn gezicht soms.
kan niet eens woorden onder woorden brengen. Ik heb stijve spieren, mijn gezicht heeft ook last van kaakspieren. soms blijf ik naar niets kijken (staren). Hartslag is ook trager geworden dan voordien, heeft het ook met zenuwstelsel te maken? Licht in hoofd.

Zijn deze klachten gerelateerd aan MS of Neuroforamina (stenose). beknelde zenuwen in de wervelkolom?
Ik merk ook dat ik moeite heb met ademen en problemen met de spijsvertering en een opgeblazen gevoel. Ik heb het gevoel dat de zenuwen mijn spijsvertering en ademhaling en hartslag (trage hartslag) beïnvloed.
misschien heb ik overprikkelde zenuwen in mijn lichaam, Dat Epstein-Barr virus en cytomegalovirus veel klachten hebben (reiniging, Maag Darm, intolerantie, hitte intolerantie, jeuk, huidklachten, histamine,

mijn bloed vertoont geen actief Epstein Barrvirus of Cytomegalovirus, maar ik heb het gehad.

Kan virus, schimmel, parasiet, candida zenuwstelsel beschadigen?
Heb ook last van duizeligheid. De laatste maanden heb ik ook problemen met mijn geslacht, geen goede erectie, blaas die niet helemaal geleegd wordt.(incontinentie).

in 2014 heb ik een MRI van de wervelkolom laten doen.
misschien verergert zijn rugpijn na 10 jaar.
volgende week heb ik een nieuwe mri-ruggengraat lumbale afspraak en dan laat ik het beoordelen door de dokter, ik hou je op de hoogte.

Ik heb in de loop der jaren veel onderzoek gedaan.
uroloog (blaastest, echografie), oogarts, neuroloog,
vaatchirurg, cardioloog (CT-scan coronair, echo) Pneumoloog (alle onderzoeken gedaan inclusief CT-scan longen en longfunctieonderzoek), reumatoloog, internist heeft mij al onderzocht en zeggen dat alles met stress te maken heeft, geen bijzondere afwijkingen te zien. ze zeggen ook dat ik het te druk met mezelf heb en dat het niet goed voor me is dan blijf ik afspraken maken met dokters omdat ik altijd ongerust ben. Ik sta ook bekend met angststoornissen, faalangst, weinig controle over mezelf, sociale angst, obsessieve gedachten,..
Heb ook mijn oren laten onderzoeken alle testen gedaan ivm evenwicht.

Mijn klachten zijn begonnen na een zware antibiotica kuur in 2016.
Wie heeft supplement PEA gebruikt en heeft het geholpen? Mijn orthomoleculair arts adviseerde mij dit samen met vitamine b complex en vitamine d3 te en over 3 weken moet ik terug contact opnemen of er verbetering is. Hij dat mri straal ook niet goed, normaal had ik volgende week een afspraak voor mri wervelkolom lumbaal.
Nessa

Re: PEA SUPPLEMENT?

Bericht door Nessa »

Wat akelig dat je zoveel klachten hebt, zonder dat de artsen een oorzaak vinden. Of je klachten vanuit MS of stenose komen, zal beoordeeld moeten worden door een arts. Die nieuwe MRI is dus wel belangrijk.

Ik heb PEA gebruikt tijdens het herstellen van een zenuwbeknelling in mijn heup. Het heeft niets gedaan tegen mijn pijnen vanuit de MS.
Het kan geen kwaad te starten met PEA, vitamine B en D.

Is jouw orthomoleculair arts ook écht een BIG-geregistreerde arts? Het verbaast me namelijk dat je een vitamine B-complex aangeraden krijgt. Een teveel aan vitamine B6 is namelijk gevaarlijk en het gaat vaker om tekorten van B11 en B12.
Ook de mededeling dat de MRI-straal niet goed is, vind ik gek voor een arts.

Verder lees ik heel veel stress en bovenmatig veel aandacht voor je klachten. Krijg je daar behandeling voor?

Als laatse: als de dokters nu ook weer geen enkele afwijking vinden, wordt het misschien toch tijd om je eens te verdiepen in the Mind-body connection. Kijk eens op de websites van BreinMedicijn of Tim van Orsouw.
Picasso76

Re: PEA SUPPLEMENT?

Bericht door Picasso76 »

Dag Nessa
Bedankt voor de reactie en je tips .
Ik ga enkel voor gesprekken bij de psycholoog en psychiater.
Psychiater adviseerde mij antidepressiva maar heb schrik voor medicijnen omdat vroeger veel medicijnen heb genomen en bijwerkingen had ,heb ik soort trauma opgelopen.
Marina

Re: PEA SUPPLEMENT?

Bericht door Marina »

Beste Picasso76,

Ik begrijp na je bovenstaande, uitgebreidere, bericht nu meer van je klachten en vragen.

Beknelde zenuwen in de wervelkolom kunnen inderdaad eventueel zorgen voor irritatie, pijn, krachtverlies en uitval van de zenuw.
In de uitslag van de MRI van je wervelkolom in 2014 stond dat er geen duidelijke druk op de uittredende zenuwwortels was, maar wellicht is dit in 10 jaar veranderd en is dat momenteel wel het geval(?). Goed dus dat er een MRI van je wervelkolom wordt gemaakt binnenkort om o.a. dit uit te kunnen sluiten.

Ik begrijp uit je bericht dat je eveneens last hebt van angsten. Ik had hier zelf ook last van (en soms nog een beetje) en ben daar ook voor in behandeling geweest (cognitieve therapie en anti-depressivum/anti-epilepticum), met succes.
Een deel van je klachten zou inderdaad kunnen komen door stress, veroorzaakt door je angsten, zoals moeite met de ademhaling, licht in het hoofd zijn, stijve spieren en tintelingen. Enkel wat betreft urineretentie en bekkenpijn ben ik daar niet zeker van.

Over de behandeling van angststoornissen is bekend dat behandeling door een combinatie van therapie en medicatie de beste resultaten geeft en dat wanneer enkel 1 van beide behandelopties wordt ingezet de resultaten i.h.a. (veel) minder goed zijn.
Het is jammer dat je een soort trauma hebt overgehouden aan de bijwerkingen van de medicatie die je in het verleden hebt gebruikt en je daarom nu niet goed kunt profiteren van de behandeling van je angsten. Er zijn ontwikkelingen gaande in medicatie tegen angsten en tegenwoordig is er ook andere medicatie beschikbaar. Het zou dus best kunnen zijn dat je thans medicatie voorgeschreven zou krijgen waarbij je geen/minder last hebt van bijwerkingen. De medicatie wordt vaak langzaam opgebouwd (in ieder geval bij anti-depressiva) waardoor zodra je merkt dat deze voor (onacceptabele) bijwerkingen zorgt je vrij snel zonodig weer kunt afbouwen/stoppen hiermee.
Ik zou je willen aanraden om met je psychiater (nog) eens te praten over je trauma en te overleggen over de huidige mogelijkheden wat betreft medicatie.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp