Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

nieuw lid van dit Forum

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Martine1964

nieuw lid van dit Forum

Bericht door Martine1964 »

Goedendag,

Ik ben Martine en heb sinds Januari de diagnose NMO/sd. Ik zag verderop dat iemand al uitgebreid geschreven heeft wat dit is. Het lijkt op MS, maar heeft een ander verloop. Ik heb in Januari een hele erge aanval gehad met een ontsteking in mijn nek van 4 laesies lang. Doordat het niet snel genoeg is onderkend, kwam ik te laat in het ziekenhuis en heb daarom nu een incomplete dwarslaesie. Dus een hele heftige periode. Ik hoop hier informatie te vinden over MS omdat ik nog erg zoekende ben. Groetjes, Martine
Gebruikersavatar
Qanuk00
Berichten: 531
Lid geworden op: 25 apr 2020, 15:53

Re: nieuw lid van dit Forum

Bericht door Qanuk00 »

Hoi @Martine1964 Welkom op het forum. Wist je dat we voor de NMO/SD groep een apart subforum hebben, waar je lotgenoten kan treffen?

Dit is de link viewforum.php?f=25
Accept what is,
Let go of what was,
Have faith in what will be.
Jelly

Re: nieuw lid van dit Forum

Bericht door Jelly »

@Martine1964

Welkom.

Hoe zijn ze tot de conclusie gekomen dat het NMO/sd is en geen Ms?

Ik had er nog nooit van gehoord.
Marina

Re: nieuw lid van dit Forum

Bericht door Marina »

Hallo Martine1964 en welkom!

Ik heb op MSweb gelezen dat NMO/sd een zeldzame ziekte is (i.t.t. MS), die voor doktoren ook moeilijk vast te stellen kan zijn. Het is naar dat de ziekte (misschien daardoor) niet snel genoeg is onderkend.
Heftig ook dat je daardoor nu een incomplete dwarslaesie hebt.

Naast informatie op het forum, kun je ook informatie vinden over NMO op MSWeb.
Zie bijv. hier: https://msweb.nl/wat-is-ms/de-ziekte-ms/nmo-sd/
Aan de rechterkant van deze pagina staan ook links naar overige artikelen die over NMO gaan.
Misschien heb je daar ook wat aan.

Op het NMO-subforum zijn nog niet heel veel berichten geplaatst. Ik heb echter begrepen dat MS en NMO veel overeenkomsten hebben, dus ik denk dat je op het MS-gedeelte van dit forum ook zeker terecht zult kunnen met vragen en ervaringen kunt delen e.d.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp