Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Angst

Voor vragen en ervaringen omtrent het zoeken naar een/de diagnose
Bram1974

Angst

Bericht door Bram1974 »

Hoi allemaal,

Ik ben een 48 jarige vader van 8 (grote) kinderen. Sinds 2014 heb ik CIDP (een progressieve spierziekte) Sinds afgelopen vrijdag heb ik opeens geen gevoel meer van warm of koud aan de rechterkant van mijn romp (begint onder mijn borst) en de voorkant van mijn rechter bovenbeen. Ik ben bij de neuroloog geweest, en die vertelde (na wat testen) dat het iets met mijn ruggenmerg moet zijn. Ik opperde dat ik bang was voor een tumor maar hij zei dat hij het niet in die hoek zocht. Hij denkt eerder aan een ontsteking (MS) 28-8 krijg ik een mri van mijn hersenen en ruggenmerg. Ik ben echt enorm bang voor de uitslag. Zijn er mensen die mijn klachten herkennen?

Alvast bedankt voor het antwoord!

Groetjes Bram
Toeter
Berichten: 1862
Lid geworden op: 06 jul 2012, 14:05
Locatie: Groene hart

Re: Angst

Bericht door Toeter »

Beste Bram,

Wat jij beschrijft herken ik wel, maar dat zegt helaas niets.

Het kan ook iets anders in het ruggenmerg zijn of toch iets wat erop drukt, wat je zelf ook al opperde.

En als het wel een witte stof laesie is, maakt 1 laesie nog geen MS. Er bestaat ook nog CIS. Dan krijgen mensen 1x een MS-vlek en daarna niet meer.

Of wel en dan wordt het uiteindelijk toch MS. Ik ken iemand bij wie daar 10 jaar tussen de eerste en de tweede vlek zat.

Ik wens je veel sterkte met afwachten. Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken.

Een soort van geruststelling: als het wel MS is heeft het geen haast. Er hoeft niet halsoverkop met medicatie gestart te worden. Sowieso duurt het bij MS-medicijnen altijd een paar maanden voor ze werkzaam worden.

Sterkte!
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp