Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

medicijnen halen in duitsland of belgie?

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Klick

Re: medicijnen halen in duitsland of belgie?

Bericht door Klick »

Nessa schreef: 01 aug 2023, 11:00 Dat heeft dus te maken met de verschillende nationale regelgeving over wat receptplichtig is of vrij verkrijgbaar. Zo kun je in Nederland mebendazol gewoon bij het Kruidvat kopen en moet je in Duitsland eerst een recept halen. In Portugal is de hartmedicatie dan klaarblijkelijk weer vrij verkrijgbaar en in Nederland niet.

De vraag naar de vergoeding is dan weer een andere. Zal misschien afhangen van je verzekeraar en de prijsverschillen met het buitenland?
ik denk dat het in PT ook niet vrij verkrijgbaar is, maar ze hebben daar kennelijk minder regeldruk waardoor het ook zo wel kon.

als de uitwijk DE gaat worden dan zal ik eerst onze verzekeraar bellen, het wordt dan toch een regel-gedoetje met het int. recept enz enz. ook wil ik er dan zeker van zijn dat het medicijn er wel voorradig is.

goed om te weten dat er wel een mogelijkheid is.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp