Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

Kesimpta

MS medicatie en gerelateerde andere medicatie, hulp en hulpmiddelen
Jocelyne

Kesimpta

Bericht door Jocelyne »

Hallo allen,

Ik ben op 1 juni jl. gestart met Kesimpta (Ofatumumab) en nu leeft een overblijfsel van een oude ms klacht weer op, te weten een soort van blaasklacht. Terwijl ik deze restklacht al jaren niet heb gehad. Ik ben hier erg ongerust over. Daarom zou ik graag horen of meer mensen een opleving van oude ms of restklachten ervaren bij de start van Kesimpta en vooral hoe lang dit dan duurde?
Hopelijk kan ik hier wat rust door vinden. Veel dank alvast!

Groet, Jocelyne
Miss Peacock

Re: Kesimpta

Bericht door Miss Peacock »

Hoi,

Ik gebruik Kesimpta sinds september. De eerste dosis vond ik heel heftig. Na de tweede dosis ging het beter.
Ik ervaar geen restklachten. Er is op facebook een Nederlandse en een Amerikaanse (denk ik) groep waar heel wat gebruikers op zitten.

Succes!
Lieve

Re: Kesimpta

Bericht door Lieve »

Ik begin morgen, neuroloog heeft brufen 600 Mg voorgeschreven. Wanneer zou ik die innemen?
Marina

Re: Kesimpta

Bericht door Marina »

Omdat je morgen al gaat beginnen is het misschien een goed idee om vandaag de afdeling neurologie van je ziekenhuis even te bellen hierover.

Ik neem aan dat de brufen is bedoeld tegen een post-injectiereactie, waarbij de lichaamstemperatuur omhoog gaat, om dit te onderdrukken? Ik zou persoonlijk denken aan ca. een uur voor toediening van de eerste injectie (afhankelijk van je persoonlijke ervaring met wanneer brufen/ibuprofen/paracetamol na inname bij jou gaat werken).
Zie ook: https://www.tnnonline.nl/ofatumumab-ook-in-nederland/
Klick

Re: Kesimpta

Bericht door Klick »

@Lieve succes vandaag! :knuffel:
en? weet je al wanneer je de brufen moet nemen?
Marina

Re: Kesimpta

Bericht door Marina »

Ja, succes met de start met Kesimpta, Lieve!
Klick schreef: 27 sep 2023, 07:38 en? weet je al wanneer je de brufen moet nemen?
Ben ook benieuwd.
Lijkt me wel dat het net zo werkt als wanneer je brufen ter voorkoming van pijn door bijv. een vaccinatie inneemt (uur van tevoren)?
Laatst gewijzigd door Marina op 27 sep 2023, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Nessa

Re: Kesimpta

Bericht door Nessa »

@Marina Bij Ocrevus krijg je voorafgaand aan het infuus paracetamol om te zorgen dat je geen koorts krijgt als bijwerking van het infuus. Dat zal bij Kesimpta hetzelfde zijn.

Je neemt het dus niet tegen de pijn. Overigens wordt het afgeraden om voorafgaand aan een vaccinatie al pijnstillers in te nemen. Dat zorgt er namelijk voor dat je immuunrespons op het vaccin minder goed op gang komt.
Marina

Re: Kesimpta

Bericht door Marina »

@Nessa dat was me al duidelijk (zie m'n eerdere bericht in dit topic) ;). Het ging om de tijd van inname en die lijkt me hetzelfde als wanneer je brufen tegen pijn gebruikt bedoelde ik te zeggen.
Je neemt het dus niet tegen de pijn. Overigens wordt het afgeraden om voorafgaand aan een vaccinatie al pijnstillers in te nemen. Dat zorgt er namelijk voor dat je immuunrespons op het vaccin minder goed op gang komt.
Goed dat je het zegt!
Lieve

Re: Kesimpta

Bericht door Lieve »

Inderdaad 1/2u vooraf🤗
Marina

Re: Kesimpta

Bericht door Marina »

Lieve schreef: 29 sep 2023, 05:57 Inderdaad 1/2u vooraf🤗
:thumbup:
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp