Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

CBR gezondheidsverklaring verwijderen

Over gezin, familie, vriendschappen, vervoer en andere dagelijkse zaken
donniewoude69

CBR gezondheidsverklaring verwijderen

Bericht door donniewoude69 »

Aangezien het niet verplicht is om een gezondheidsverklaring te hebben voor de verlenging van een rijbewijs, vraag ik me af of het mogelijk is om deze te laten verwijderen uit het cbr-systeem met behulp van de GDPR.
Nessa

Re: CBR gezondheidsverklaring verwijderen

Bericht door Nessa »

Nee dat denk ik niet.

De persoonsgegevens die zijn verwerkt bij het CBR ivm de gezondheidsverklaring zijn door jouzelf verstrekt aan het CBR in verband met hun wettelijke taak. Daar heb je al de rechtsgrond voor de verwerking te pakken. Als ik kijk naar artikel 17 AVG, zou in dit geval alleen een beroep gedaan kunnen worden op het eerste lid onder c. Ik geef dat alleen weinig kans omdat het dan gaat om een afweging van jouw individuele belangen tegenover het algemene belang van de verkeersveiligheid.

Maar je kunt natuurlijk altijd een verzoek op grond van artikel 17 AVG indienen bij het CBR en kijken wat er van komt.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp