Per 1 februari is dit forum niet meer actief. Je account en bijbehorende gegevens op dit forum zijn daarom verwijderd. Oude berichten kun je nog wel nalezen. We zien je eind februari graag terug in de nieuwe community van MS.nl. Meer informatie lees je op MS.nl of in dit topic.

nieuwe MSser

Hier is ruimte voor nieuwe leden om zich voor te stellen en voor iedereen die meer over zichzelf wil vertellen
Marina

Re: nieuwe MSser

Bericht door Marina »

Mooi dat alle beginonderzoeken goed waren! En zo te lezen wordt je zorgvuldig gecontroleerd :thumbup:. Oogcontrole en dermatoloog heb ik zelf niet eens gehad. Maar moet wel zelf controleren of ik ongewone plekjes zie op de huid. Krijg je daarnaast ook bloeddrukcontroles? Die krijg ik wel, omdat de bloeddruk verlaagd kan zijn of soms verhoogd.

Over gewichtstoename heb ik nog niets gelezen. Het is in ieder geval niet officieel bekend als bijwerking. Ben zelf ook aan gekomen maar denk persoonlijk dat dat eerder komt door minder kunnen bewegen..
irini

Re: nieuwe MSser

Bericht door irini »

Dat aankomen lees ik op de zeposiafacebookgroep. Sommigen zijn daar erg boos over dat dit niet bij de bijwerkingen staat maar dan zegt de neuroloog dat dit geen bijwerking is. Ikzelf heb een hartfilmpje gehad de week voordat ik begon en dat wordt geloof ik vaker gecontroleerd in het begin samen met je bloedwaardes


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Marina

Re: nieuwe MSser

Bericht door Marina »

irini schreef: 17 sep 2023, 15:09 Ikzelf heb een hartfilmpje gehad de week voordat ik begon en dat wordt geloof ik vaker gecontroleerd in het begin samen met je bloedwaardes
Ja klopt, enkel dat hartfilmpje is eenmalig als de uitslag goed is. Bloedwaardes en bloeddruk worden eens in de zoveel weken gecontroleerd (weet even niet meer hoe vaak precies), in het begin inderdaad vaker dan daarna.

Wat betreft aankomen als bijwerking denk ik dat als dat zo zou zijn dat inmiddels al wel bekend zou moeten zijn bij Lareb. Ik ben deze bijwerking verder ook nooit tegen gekomen bij vergelijkbare MS-medicatie en zie ook niet hoe de werking van Zeposia dit zou kunnen veroorzaken. Bij bijv. anti-depressiva is het wel bekend dat aankomen een bijwerking kan zijn en is dat ook te verklaren gezien de werking.
Plaats reactie Vorig onderwerpVolgend onderwerp